در حال بارگذاری ...

مقاله ای از محب علیان در مجله رودکی منتشر شد

مقاله ای توصیفی تحلیلی نوشته معین محب علیان در خصوص گذشته کاراکتر در سینما و تئاتر با نگاهی به آموزه های سیستم بازیگری کنستانتین استانیسلاوسکی در مجله رودکی منتشر شد.
به گزار ش«تئاتر خراسان رضوی»؛ دو ماهنامه فرهنگی هنری ادبی رودکی به سرپرستی محمد عزیزی با دوره ی جدیدی از انتشار خود شماره جدید خود را با این مقاله ای توصیفی تحلیلی نوشته معین محب علیان در خصوص گذشته کاراکتر در سینما و تئاتر در تهران منتشر کرد.
در بخش هایی از این مطلب آمده است که: استانیسلاوسکی در آموزه های بازیگری اش همواره به نشانه هایی همچون عمل سراسری، هدف و مافوق هدف کاراکتر روی صحنه  و هدف مولد یا پروداکتیو آبژکت اشاره می کند و می گوید که عمل صحیح روی صحنه عملی است که از منطق برخوردار است ، منطقی که از گذشته ی کاراکتر نشات می گیرد، حال چگونه می توان  گذشته کاراکتر را از بدو تولد تا لحظه ی ورود بر روی صحنه به طور منطقی برای تماشاگر ارائه داد؟
برای رسیدن به این لحظه که شما کی هستید؟ کجا هستید؟ چی شد که رسیدید به اینجا؟ چه مقطعی از روز،سال و زمانه است؟ برای چه کاری در اینجا وجود دارید یا قرار است چه کاری انجام بدهید.
با توجه به نگاه های جدید در بازیگری که عده ای چندان اهمیتی من باب نوشتن گذشته کاراکتر و مرحله ذخیره سازی انرژی در بازیگر ندارند، معین محب علیان در راستای تاکید بیشتر و دفاع از سنت های پیشین بازیگری این مقاله را تنظیم کرده است.




نظرات کاربران