در حال بارگذاری ...

بیشترین آمار فروش بلیط فجر استانی در مشهد

دبیر بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به پایان این بخش اعلام کرد که ۸ هزار و ۲ نفر مخاطب در کل ۶ استان میزبان، تماشاگر آثار تئاتری شده بودند.
اتابک نادری درباره وضعیت بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: موج خوب و مثبتی در استان‌های میزبان به واسطه برگزاری بخش فجر استانی جشنواره ایجاد شد که چون برخلاف جشنواره‌های منطقه‌ای یا استانی شکل رقابتی نداشت، این موج شکل گرفته بود.
وی درباره تعداد مخاطبان آثار به صحنه رفته در بخش فجر استانی جشنواره، اعلام کرد: کل مخاطبان آثار اجرا شده در ۶ استان میزبان، ۸ هزار و ۲ نفر بوده است که از این میان تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ مخاطب بلیت نمایش‌ها را تهیه و خریداری کرده بودند.
دبیر بخش فجر استانی جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر درباره آمار تماشاگر و فروش بلیت انجام شده در هر کدام از استان‌های میزبان این بخش، توضیح داد: استان خراسان رضوی میزبان ۲ هزار و ۲۷۰ مخاطب بود که از این میان یک هزار و ۸۹۰ مخاطب بلیت تهیه کرده بودند. آذربایجان شرقی میزبان یک هزار و ۴۹۰ تماشاگر بود که از این میان ۹۲۰ مخاطب بلیت تهیه کرده بودند. در استان بوشهر نیز یک هزار و ۷۰۸ مخاطب با ۸۵۱ بلیت فروشی و در استان فارس نیز ۵۱۴ مخاطب با ۱۷۵ بلیت فروشی در آمار ثبت شده است.
نادری ادامه داد: در استان‌های البرز و یزد نیز به ترتیب ۶۷۰ و یک هزار و ۳۵۰ مخاطب داشته‌ایم که در این ۲ استان بلیت فروشی صورت نگرفته بود.
وی درباره تعداد سالن‌های درگیر بخش فجر استانی جشنواره تئاتر فجر و تعداد نمایش‌های اجرا شده در استان‌ها، گفت: در خراسان رضوی ۷ سالن، آذربایجان شرقی ۵ سالن، بوشهر ۳ سالن، فارس ۳ سالن، یزد ۳ سالن و البرز نیز ۲ سالن، میزبان آثار اجرا شده در بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودند. در این بخش از جشنواره ۷ اثر از تهران، ۱۴ اثر از استان‌ها و یک اثر هم از کشور آذربایجان در ۶ استان میزبان اجرا شدند.
دبیر بخش فجر استانی جشنواره تئاتر فجر افزود: هر کدام از استان‌ها اقدام به برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی، اجرای تئاترهای خیابانی و همچنین برگزاری رپرتوآر نمایش‌های استانی نیز طی ۱۰ روز برگزاری بخش فجر استانی جشنواره، پرداختند که در مجموع شاهد ۷۱ اجرای نمایشی در این ۶ استان بودیم.
بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۹ تا ۲۹ دی‌ماه در ۶ استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، بوشهر، فارس، یزد و البرز برگزار شد.




نظرات کاربران