به مناسبت 17 مرداد ماه، روز خبرنگار شما به عنوان خبرنگار هرگز دچار تکرار و روزمرگی نخواهید شد ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان بود که در سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار ...
با تدریس وحید ممیزی وبینار ایماگر در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد وبینار ایماگر با تدریس وحید ممیزی مربی بدن تئاتر، ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۹ در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.
پیام نوروزی محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی پیام نوروزی محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی منتشر شد.
طرحی بر اجرای نمایش محیطی «زایُلف» نمایش محیطی "زایُلف" بر اساس نمایشنامهی "آیلفِ کوچک" نوشتهی هنریک ایبسن به کارگردان حامد امانپور قرایی و سحر رضوانی این شبها در مشهد اجرا می شود
نگاهی به ضرورت احداث پردیس تئاتر در مشهد تنها پردیس تئاتر شرق کشور در مسیر بایدها و نبایدها تئاتر خراسان رضوی- سیدجواد اشکذری: امکانات سختافزاری از مهمترین عوامل رشد تئاتر یا بهتر بگوییم اقتصاد این هنر است. همواره آثار بسیار خوبی در تئاتر مشهد تولید ...
یادداشت آرش خیرآبادی بازآفرینی یا اقتباس چیست و چه تفاوتی با بازنویسی دارد؟ کلمهی «قبس» به معنای «پارهی آتش» است. قبس، شعلهای ست که از آتش اصلی وام میگیرند و با شراره و اخگر یا لمعه، تفاوت دارد. تصور کنید که کسی میخواهد شمعی برافروزد. ...
به بهانه برگزاری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی افتباسی در مشهد ضرورت درام در زمانی که نویسنده یتیم ابدی است چقدر دشوار است از ضرورت چیزی سخن بگویی که بدیهی است. دشوار است، چون آن قدر تکرار شده که کلیشه ای و نخ نما می نمایاند. و در این وقت است که می فهمی: «کلمات و واژه ها عجیب ...
دبیر علمی اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی: اقتباس اندیشه اومبرتو اکو، استاد زیبایی شناسی و فلسفه و داستاننویسی است. او در کتاب گسترش زیباییشناسی هنر در سدههای میانه از رازی ساده با ما سخن میگوید و اعلام میکند ما در ...
خوانشی از نمایش «ما داریم از این خونه می ریم» پدری که نامش را باخت با خانه ای که متجاوزمان در آن زندگی می کند چه باید کرد؟ با خانه ای که خصم ما برای ما بنیان گذاشته؟ زندگی در قتلگاه برای مقتول چگونه خواهد بود؟ تکلیف ما با خانه ای که ...
درباره ظرفیتهای محتوایی اثر بزرگ حکیم فردوسی در تئاتر بود و نبودهای شاهنامه در تئاتر مشهد شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهکار حماسی زبان فارسی و بزرگ ترین سند هویت ایرانیان است که مشتمل بر حماسه ها، رشادت ها، دلاوری ها و جان فشانی ها و نیز ...
مجتبی رستگارمقدم کارگردانِ «مردان بیسایه» یادداشتی را منتشر کرد آرمانِ عشق و مرگ در بازییی به نامِ زندهگی به گزارش تئاتر خراسان رضوی مجتبی رستگارمقدم کارگردان «مردان بیسایه» یادداشتی را در حاشیهی اجرای نمایشِ بر صحنهاش منتشر کرد. گفتنی ست این نمایش برداشتی از ...
یادداشت مسیحا ابوعلی برای نمایش هایی که کودکان باید ببینند سرمه ای برای آرایش درون ایران تئاتر- مسیحا ابوعلی: «پدران» نمایشی است درباره ی خطوط تاریک رابطه. درباره ی آدم هایی که روابط را گسسته اند، به هم نگاه نمی کنند، با هم حرف نمی زنند و هیچ ر اهی ...
گزارشی از روندِ شکلگیریی بیست و هشتمین جشنوارهی تئاترِ خراسان رضوی [رضوان] بیست و هشتمین جشنوارهی تئاتر خراسان رضوی در یک نگاه به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین جشنوارهی تآتر خراسان رضوی، آرش خیرآبادی، دبیر جشنواره، گزارشی از روندِ شکلگیریی جشنوارهی رضوان منتشر کرد.
همزمان با قرار گرفتن در آستانهی بیست و هشتمین جشنوارهی تئاتر استان خراسان رضوی دور جدید فعالیتهای رسانهای در انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی ایران تئاتر- آرش خیرآبادی، رییس جدید انجمن هنرهای نمایشیی استان خراسان رضوی، یادداشتی را برای آغازِ فعالیتهای رسانهای در دورهی مسوولیتاش، منتشر کرد.
آنچه باید درباره نمایش «حذفیات» بدانید نمایش «حذفیات» با ۲ اجرای عمومی در تهران و مشهد و جایزه نمایشنامه نویسی در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر توانست تمامی نگاه های تئاتری کشور را به خود جلب کند.