در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی:

تئاتر استان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی: امسال ۹۰ نمایشنامه به دبیرخانه معرفی شده است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی: امسال 90 نمایشنامه به دبیرخانه معرفی شده است که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، سیدجواد اشکذری شامگاه گذشته در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی اظهار کرد: از این 90 مورد 60 مورد متقاضی حضور در مرحله بازبینی بودند که حدود 55 اثر بازبینی شد و بین آن 11 به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

وی ادامه داد: از این تعداد 6 اثر مربوط به بخش‌ تجربه‌های نو و 9 اثر در بخش تئاتر محیطی  و یک اثر شنا در آتش رضا صابری در بخش مهمان اجرا شد بنده خیلی خوشحال هستم که نسبت به سال گذشته از لحاظ متقاضیان جشنواره 50 درصد رشد داشتیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: در سال گذشته 31 اثربازبینی شد در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز در سال گذشته 18 اثر به مرحله داوری رسید و در امسال 63 اثر به این مرحله دست یافتند.

اشکذری با بیان اینکه در حوزه تئاتر شهرستان نیز سعی کردیم که به رشد و پیشرفت دست پیدا کنیم، خاطر نشان کرد: و از لحاظ کیفیت آثار جشنواره امسال بسیار خوب بوده است همچنین 11 اثر در این جشنواره شرکت کردند و شهر طرقبه برای اولین بار در این جشنواره حضور پیدا کرده است که نشان از رشد تئاتر در سراسر استان دارد.

در بخشی از این مراسم احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد طی سخنانی با تشکر از همه مسئولان و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر رضوان ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه علاقه‌مندان به این هنر بتوان زمینه را برای رشد و گسترش هرچه بیشتر آن در سرزمین هنر خیز خراسان فراهم کرد. 




نظرات کاربران