در حال بارگذاری ...
دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد خبر داد

ارسال بیش از ۷۰ اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد

دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ اثر به دبیرخانه رسیده و در حال حاضر ۶۶ اثر ارزیابی شده است.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، کریم جشنی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با موضوع سیزدهمین جشنواره نمایش نامه خوانی مشهد که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: تاکنون حدود  ۷۰ اثر به دبیرخانه رسیده، تا ۲۴ ساعت آینده نیز پیش‌بینی می‌شود  تعداد آثار به دو برابر این تعداد برسد.
وی افزود: از میان آثاری که تاکنون به دست ما رسیده، ۶۶ اثر ارزیابی شده و حدود ۳۰ اثر وارد رقابت اصلی می‌شوند، ۱۰ نمایشنامه برتر نیز از جمع امتیاز ۱۰۰، موفق به کسب امتیازات برتر شده‌اند که سه اثر اول، خاموشی دریا اثر محمدرضا علوی با امتیاز ۹۰٫۱۶، هذیان دو نفره از سارا کشمیری با امتیاز ۸۵٫۸۳، دردسرهای مرد مرده از مصطفی داوطلب با ۸۴٫۶۶ امتیاز، هستند.
دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی ادامه داد: هفت اثر بعدی به ترتیب با عناوین، روزی نه مثل هر روز اثر رضا عربشاهی با ۸۳٫۵ امتیاز، حساب پرداخت نمیشه از مبین عطاری با ۸۲٫۹۱ امتیاز، سوپر بوقلمون از آرمین حسن‌زاده با ۸۱٫۵ امتیاز، سرو از مصطفی جلالی با ۸۰٫۵ امتیاز، آنسوی رنگی زه اثر سارا رستمی با ۸۰ امتیاز، پابرهنه در پارک از منصوره داوری‌نژاد با ۸۰ امتیاز و دختر یانکی اثر پیام کاویان جمع با ۷۸٫۸۳ امتیاز، انتخاب شده‌اند.
جشنی در خصوص اولویت آثار با موضوع رضوی و شهر بهشت و مشهد ۲۰۱۷، افزود: به دلیل مناسبت فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ به این آثار اولویت داده می‌شود، البته موضوع آثار برای این جشنواره آزاد است و هنرمندان در هر حوزه‌ای می‌توانند شرکت کنند.
دبیر سیزدهمین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد با اشاره به کانال‌ها و گروه‌های مختص این جشنواره، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به این فضاها، از وضعیت نمرات خود آگاه شوند.
جشنی بیان کرد: محل برگزاری آن نیز در سالن بهار مجتمع امام رضا و در سالن اصلی مجموعه در تاریخ ۳۰ تیر تا ۲ مرداد ماه آن است، علاوه بر این، طراحی پوستر، بولتن و کتاب جشنواره نیز به دست هنرمند سروش حیدری انجام شده است.
وی از تمهیدات جدید این جشنواره یاد کرد و گفت: برخی از آثار که امتیاز پایین کسب کردند، استعدادهای درخشانی در خود داشتند که بر آن شدیم تا در یک کارگروه جانبی از حضور این افراد استفاده کنیم، علاوه بر این گروه‌های منتخب در بخشی مجزا، خود به داوری آثار می‌پردازند و آثار برتر را انتخاب می‌کنند که دو جایزه نیز برای این بخش در نظر گرفته شده است.
دبیر سیزدهمین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد با اشاره به برنامه تکریم از پیشکسوتان و اساتید هنر نمایشی، متذکر شد: در هر گروه، کارگردان و سرپرست می‌توانند استاد راهنمایی که نسبت به او احساس دین کرده‌اند، برای تقدیر و تکریم به جشنواره معرفی کنند.
جشنی اضافه کرد: قیمت بلیت عمومی در سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد ۵ هزار تومان است، علاوه بر این، هر نمایش دو اجرا دارد که یکی برای عموم و دیگری برای داوری است.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خبر داد:

حضور فعال هنرمندان تئاتر خراسان رضوی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خبر داد:

حضور فعال هنرمندان تئاتر خراسان رضوی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان رضوی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از حضور چشمگیر تئاتر استان در چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد. کریم جشنی ضمن اعلام این مطلب افزود: «استان خراسان ...

|

داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد
داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد

کریم جشنی، داور نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، برگزاری جشنواره را باعث دیده شدن نواقص و مشکلات این گونه نمایشی دانست که باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌حلی برای این معضلات پیدا کرد.

|

نظرات کاربران