در حال بارگذاری ...
...

کمبود نویسنده کمدی سبب کاهش آثار تئاتر کمدی در مشهد شده است

کمبود نویسنده کمدی سبب کاهش آثار تئاتر کمدی در مشهد شده است

کارگردان نمایش «مستر پرزیدنت» گفت: تئاتر کمدی در مشهد خیلی کم‌کار می‌شود و به‌تبع آن نیز تئاترهای سیاسی ـ کمدی، چراکه نویسنده، کارگردان و حتی بازیگر طنز خوب نداریم.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»، کیوان صباغ در گفتگو با فارس عنوان کرد: نمایش «مستر پرزیدنت» به سفارش خانه هنرمندان شهرداری مشهد تولید شد.
وی با بیان این که این نمایش از ۱۵ فروردین تا ۲۲ خرداد اجرا می‌شود، ادامه داد: به دلیل واقع‌شدن برخی روزهای اجرا در ایام ماه مبارک، این نمایش هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ در «شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی» به روی صحنه می‌رود.
کارگردان نمایش «مستر پرزیدنت» بیان کرد: نمایش «مستر پرزیدنت» نمایشی سیاسی کمدی است که داستانی خیالی در مورد سفر ترامپ از مرزهای هوایی ایران، سقوط هواپیمایش و سپس دستگیری وی توسط مردمی که می‌خواهند او را محاکمه مردمی کنند، روایت می کند.
وی بابیان اینکه نمایش «مستر پرزیدنت» جزو نمایش‌های موزیکال به‌حساب نمی‌آید اما موزیک نقش مؤثر و مهمی در آن دارد، اظهار کرد: در این نمایش ۵ نفر از بازیگران تئاتر مطرح مشهد و ۲۲ نفر از هنرجویان این هنر ایفای نقش می‌کنند.
صباغ با اشاره به اینکه ژانر سیاسی کمدی یکی از پرطرفدارترین ژانرها در دنیا است، ابراز کرد: ژانر سیاسی کمدی ژانری است که به انتقاد از سیاست‌های دنیا و کشور خودشان می‌پردازند و به همین دلیل در دنیا طرفداران زیادی دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه تئاتر کمدی در مشهد خیلی کم‌کار می‌شود و به‌تبع نیز تئاترهای سیاسی کمدی، زیرا نویسنده، کارگردان و حتی بازیگر طنز خوب نداریم و نکته دیگر، این است که بسیاری از تئاتری‌های شهرستانی، تئاتر کمدی را فاخر نمی‌داند.
کارگردان نمایش «مستر پرزیدنت» افزود: بسیاری از تئاتری‌ها در شهرستان و به‌خصوص مشهد تصور می‌کنند هر چه تئاتر ثغیل‌تر و سنگین‌تر باشد، بهتر است در حالی که با این تفکر مخاطب خود را از دست می‌دهند.
نویسنده نمایش «مستر پرزیدنت» اضافه کرد: در ۸۰ درصد اهالی تئاتر تهران حتی به‌اندازه یک خط طنز در نمایش گنجانده‌شده است اما در مشهد هم توانش را ندارند و هم می‌ترسند.
صباغ اظهار کرد: ضعف آموزش دانشگاهی در مشهد بسیار حس می‌شود زیرا بیشتر افرادی که در تئاتر مشهد کار می‌کند بر اساس استعداد و تجربه‌شان کار می‌کند که علمی نیست، تئاتر مشهد بیشتر تکنیک دارد تا تاکتیک یعنی کارها و تئاترهایی که روی صحن می‌روند بیشتر بر اساس تکنیکی است که عوامل دارند نه تاکتیک‌های علمی.