در حال بارگذاری ...

«سندروم پای بی‌قرار» اثری متفاوت از عبدالله برجسته

کارگردان «سندروم پای بی‌قرار» گفت: این نمایش اثری متفاوت از گروه سازنده نمایش‌های «تاریکی» و «من تمامی مردگان بودم» است اما فضا و سبکی کاملا متفاوت دارد.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، عبدالله برجسته که ظهر امروز در نشست خبری تئاتر «سندرم پای بی‌قرار» سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: این نمایش از ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن اشراق حوزه هنری خراسان رضوی به روی صحنه خواد رفت.
وی عنوان کرد: بسیار خوشحال هستم که بعد از یک سال با یک کار جدید در خدمت تئاتر دوستان هستیم، امسال هم این نشست خبری در مجموعه گلستان علی(ع) برگزار می‌شود که اتفاقی جدید است و پوستر تئاتر ما نیز با حضور تعدادی از فرزندان گلستان علی(ع) رونمایی خواهد شد.
این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: حیات تئاتر بدون حضور رسانه ممکن نیست و ما از حضور همه شما سپاسگزاریم.
برجسته تصریح کرد: به خاطر فعالیت‌های خیریه‌ای که در مجموعه گلستان علی(ع) انجام می‌شود، تصمیم گرفتیم که فعالیت‌ با این مجموعه را گسترش بدهیم.
وی ادامه داد: در سه روز اول اجرای این نمایش قرار است سی درصد فروش را به مجموعه گلستان علی(ع) اختصاص بدهیم و امیدواریم این اتفاق شروعی باشد برای اتفاقات بهتر.
این کارگردان تئاتر اضافه کرد: این نمایش نامه آذر ماه سال گذشته نوشته شده، تمرینات مقدماتی آن را انجام دادیم، تا اینکه مجددا تمرینات را شروع کردیم و برای من به عنوان کارگردان تجربه‌ای متفاوت و از نظر شیوه اجرا کار پر ریسیکی بود، زیرا بعد از ده سال که در سبک و سیاق خاصی کار می‌کردم تصمیم گرفتم تغییر و تحول و شیوه‌ای جدید را تجربه کنم.
برجسته تصریح کرد: این نمایش اولین تجربه ما در بلک باکس است و در آن قرار است وارد سالنی بشویم که محدود و کوچک است و می‌تواند تجربه جدید و جذابی باشد.
وی افزود: بعد از نمایش تاریکی، دچار وسواس خاصی شدیم، شاید برای من سخت بود که شیوه اجرا را تغییر بدهم اما تنها راهی که می‌شد از زیر بار تاریکی خارج شد این بود که شکل و فضایی جدید را تجربه کنم.
عبدالله برجسته با اشاره به استقبال زیادی که از نمایش قبلی گروه کربن شده بود، خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم از زیر بار نمایش تاریکی بیرون بیاییم این نمایش را به صورت متفاوتی طراحی کردیم تا همگی بتوانیم فضای جدیدی را تجربه کنیم.
کارگردان سندروم پای بی‌قرار افزود: کارهای قبلی مبتنی بر دکور و… بود اما این نمایش مبتنی بر بازیگران و بازی آن‌ها است و ما سبک متفاوتی را تجربه خواهیم کرد اما تفکراتمان نسبت به تئاتر تغییری نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: تئاتر مشهد در سالیان اخیر رشد خوبی داشته است و استقبال از اجراهای عمومی خیلی خوب شده است و ما شرایط خوبی را تجربه می‌کنیم و این با کمک اهالی رسانه و هنرمندان تئاتر شکل گرفته است و امیدواریم که همین نگاه به شهرستان‌ها هم منتقل  شود و ما این رشد را در آنجا هم ببینیم.
برجسته گفت: علت اینکه به سالن اشراق رفتیم مناسب و مساعد بودن شرایط این سالن است و اینکه تئاتر ما نیاز به سالنی بزرگتر از سالن بهار تئاتر شهر داشت.
وی افزود: از همه همراهان و تماشاگران تئاترهای گروه کربن می‌خواهم که با ما همکاری کنند و ما را از نظراتشان بهره‌مند کنند چون ما بسیار بسیار زیاد به این نظرات و این همراهی‌ها نیازمندیم تا مسیر آینده خود را مشخص کنیم.




نظرات کاربران