در حال بارگذاری ...
یک کارگردان:

باید به تئاتر به عنوان یک شغل نگاه کرد

یک کارگردان تئاتر گفت: باید به تئاتر به عنوان یک حرفه و شغل نگاه کرد زیرا که بعضی افراد تنها همین حرفه را یاد دارند.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، کریم جشنی در خصوص توقعات خود از شورای شهر جدید اظهار کرد: به عقیده من مسئله‌ی مهمی که می‌توانند مورد توجه شورای شهر و شهرداری آینده قرار گیرد، حمایت از گروه‌های مختلف هنری است زیرا با توجه به امکاناتی که وجو د دارد و باتوجه به وجود چندین فرهنگسرا و سالن‌های نمایش می‌توانند این سالن‌ها و این فضاها را رایگان در اختیار هنرمندان تئاتر قرار دهند.
وی عنوان کرد: امرار معاش گروه‌های تئاتر معضل اصلی اصحاب نمایش شده است و این در حالی است که کمیسیون فرهنگی در شورای شهر وجود دارد.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در حال حاضر برخی هنرمندان تئاتر با پروژه‌ «مشهد دوست‌داشتنی» همکاری دارند و بالغ بر ۲۰۰ نفر از هنرمندان تئاتر مشغول به کار شده‌اند اما این کار موقت است و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم این‌گونه فعالیت‌ها را به یک کار دائم تبدیل کنیم تا به عنوان یک شغل به این هنر نگاه شود.
جشنی در ادامه افزود: همچنین با اختصاص امکاناتی ویژه و یا احداث پروژه‌هایی مانند «مشهد دوست‌داشتنی» کمک شایانی به این هنرمندان می‌شود تا بتوانند اقتصاد هنر را پویاتر کنند و من این توجه ویژه‌ شورای شهر آینده به تئاتر، که رشته‌ تخصصی من است را خواستار هستم.
این کارگردان با اشاره به مشکلات دیگر هنرمندان اضافه کرد: هنرمندان شاخه‌های دیگر نیز وجود دارند که از دوستان بنده هستند که مقوله اقتصاد هنر معضل اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. همچنین چهارسوق هنر مشهد که  در فضای خوب کوهسنگی قرار دارد؛ می‌تواند جایگاه بسیار خوبی برای تعالی هنرمندان، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نقاشی و… باشد.
وی خاطرنشان کرد: من در چندسال که مسئولیتی در انجمن چهارسوق داشتم می‌دیدم که هنرمندان معضل فروش دارند و پیشنهادات خوبی برای رفع این مشکلات با حمایت اعضا شورا شهر و شهرداری دارند تا بتوانند آن را حل کنند.  امیدوارم این قول‌ها و حمایت‌ها فقط تا قبل از انتخابات نباشد و بتوانیم نتیجه و بازخورد خوبی را بعد از انتخابات از این کاندیداها بگیریم.
جشنی  عنوان کرد: درخواست من از کل مجوعه شهری مانند ارشاد و حوزه هنری و… این است که به تئاتر به عنوان یک شغل بنگرند زیرا که بعضی از این هنرمندان فقط همین کار و حرفه را یا دارند.
این کارگردان  افزود: نکته ای دیگر که قابل ذکر است این است که در بعضی مجله‌ها و روزنامه‌ها فراخوان‌هایی در خصوص کلاس‌های آموزش بازیگری می‌گذارند که زیرنظر ارشاد نیست و علاقه‌مندان به این حرفه از نظر احساسی  و مالی و… آسیب می‌بینند و روز به روز از علاقمندان به این هنر کم می‌شود و خانواده‌ها نیز دیدگاه بدی نسبت به هنر پیدا ‌می‌کنند به همین دلیل ما باید این معضل را نیز رفع کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند به هنر روی آورند و همچنین به مراکز قابل اعتماد مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خبر داد:

حضور فعال هنرمندان تئاتر خراسان رضوی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خبر داد:

حضور فعال هنرمندان تئاتر خراسان رضوی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان رضوی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از حضور چشمگیر تئاتر استان در چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد. کریم جشنی ضمن اعلام این مطلب افزود: «استان خراسان ...

|

داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد
داور نمایش‌های خیابانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر:

جشنواره می‌تواند باعث رفع نواقص و مشکلات تئاتر در آینده باشد

کریم جشنی، داور نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، برگزاری جشنواره را باعث دیده شدن نواقص و مشکلات این گونه نمایشی دانست که باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌حلی برای این معضلات پیدا کرد.

|

نظرات کاربران