در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی:

برای وضعیت تعزیه مشهد احساس خطر می کنیم

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در مراسم افتتاح کانون نمایش های آئینی و تعزیه خراسان رضوی گفت: هنرهای آئینی به خصوص تعزیه در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و با کمک تمام نهادها و دستگاه های فرهنگی هنری باید به احیای این هنرهای آئینی و اسلامی توجه بیشتری شود.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»؛ در این مراسم که چهارشنبه شب به مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور هنرمندان تئاتر و مدیران فرهنگی در تماشاخانه بهار مشهد برگزار شد، سید جواد اشکذری با تاکید به اینکه تعزیه خراسان رضوی زمانی قطب برتر تعزیه کشور بوده است، در ادامه افزود: با تاسیس کانون نمایش های آئینی و تعزیه خراسان رضوی در تلاش هستیم که بتوانیم تعزیه، نقالی و پرده خوانی را در شهر و استان مان احیا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به طورحتم تمام هنرمندان پیشکسوت هنرهای آئینی به ما کمک کنند و دور هم جمع شوند تا بتوانیم شاهد روزهای خوشی برای این هنرها باشیم.
اشکذری در پایان تاکید کرد: این کانون با مسئولیت سید محمد کاظمی شروع به کار می کند و امیدواریم با تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره شاهد طرح ها و برنامه های بسیار خوبی توسط آن ها باشیم.




نظرات کاربران