در حال بارگذاری ...

«خدای کشتار» در مشهد روی صحنه می رود

تئاتر «خدای کشتار» به زودی در مشهد روی صحنه می رود.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»؛ تئاتر «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا و کارگردانی علیرضا ربیعی، کاری از کانون تئاتر دانشگاه فردوسی مشهد از ۱۶ اسفند ماه ۹۵ هر شب ساعت ۱۸ بروی صحنه ی تالار رودکی دانشگاه فردوسی خواهد رفت.
بنا بر این گزارش؛ «خدای کشتار»  داستان برونو یازده ساله است که با چوب دستی فردیناند را در یک مجادله زخمی می کند و خانواده ی کودک خاطی برای رسیدگی به موضوع به خانه ی خانواده ی آسیب دیده می روند …
علیرضا ربیعی، کارگردان این نمایش عنوان کرد: ابتدا با چند سوال آغاز می کنیم. آیا با گذشت سال ها پس از آغاز تمدن پیشرفت بشریت به جایی رسیده که بگوییم روابط بین انسانی به ثبات و قوانین مشخصی دست یافته که موجب رضایت کامل طرفین شود؟ چه ایرادی به این قواعد و ملاحضات بین انسانی وارد است؟
وی افزود: خدای کشتار نوشته یاسمینا رضا ، نمایشنامه نویس فرانسوی ، که او را بکت زن فرانسه و آثارش را تحت تاثیر هارولد پینتر می دانند به تحریر در آمده است . داستان دو کودک که با دعوای بین خود خانواده های خویش را  به جان هم می اندازند و این درگیری به جاهایی عجیبی می رسد.
«خدای کشتار» خاطرنشان کرد: طنز سیاه (dark comedy)  کار خود را با جدیت با درونمایه ابزورد به مخاطبش عرضه می دارد. بیننده به راحتی با شخصیت های کار همزاد پنداری می‌کند و در مواقعی با خنده ای تلخ از شرایط به وجود آمده احساس خود را ابراز می نماید. خدای کشتار با طنز موجود در رفتار و روابط بین شخصیت هایش به خوبی هدف خود را  برای مخاطب تداعی می کند و به پرسش های طرح شده پاسخ می دهد.امیدواریم میزبان شما عزیزان باشیم.»




نظرات کاربران