در حال بارگذاری ...
...

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

تئاتر مشهد و خراسان رضوی پوست انداخته‌است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

تئاتر مشهد و خراسان رضوی پوست انداخته‌است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر این نظر است که  تئاتر استان خراسان رضوی  وارد چرخه جدیدی شده است.

 به گزارش تئاتر خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تئاتر استان  وارد چرخه جدیدی شده است، اظهار داشت: تئاتر استان را نمی‌توان با دوسال قبل مقایسه کنیم. اتفاقی که در تئاتر استان افتاد این بود که صاحب چرخه تولید نمایش شده‌ایم و یک فاصله معنادار با سایر شهرهای کشور پیدا کردیم. ما خیلی به تهران نزدیک شدیم و شهرهایی مثل اصفهان و تبریز هم دیگر نمی‌توانند نزدیک ما بشوند.
وی افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی بالغ بر ١٠٠ اثر نمایشی در سال تولید می‌شود، تعداد سالن‌ها افزایش داشته و تعداد اجراها نیز در سالن اصلی تئاتر شهر رشد چشمگیری داشته است، در مشهد ۴ تماشا‌خانه خصوصی داریم و این یعنی اینکه تئاتر استان وارد چرخه اقتصادی شده که بخش خصوصی ۴تا سالن ایجاد کرده است.
این مسئول فرهنگی استان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از تئاترها در استان امسال نزدیک به ١۵٠ میلیون تومان فروش داشته است.پس الان زمانش فرا رسیده که برای آینده تئاتر خراسان تعیین استراتژی راهبردی و برنامه‌ریزی داشته باشیم.برای توسعه تئاتر، نباید تئاتری‌های ما نگاه بفروش داشته باشند و از محتوا فاصله بگیرند. ما باید از این ظرفیتی که تئاتر استان دارد به طریقی استفاده بکنیم که به جریان تولید و توسعه تئاتر استان کمک کنیم.