در حال بارگذاری ...
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

تئاتر خراسان رضوی امسال با ۸ اثر رکوردار حضور در جشنواره بین المللی فجر است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وقت آن رسیده که به سمت ساخت سالن‌های تئاتر حرکت کنیم.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»؛ افشین تحفه‌گر که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سومین دوره جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ که مشهد از طرف آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی نامگذاری شده است ما فرصت مناسبی داریم که هویت مشهد را در سطح جهان بازتاب بدهیم.
وی ادامه داد: هیچ عنصری مانند هنر نمی‌تواند در جهان امروز فرهنگ و تمدن یک ملت را در سطح جهان مطرح کند و در همین راستا برنامه‌های هنری فراوانی در نظر گرفته شده است که جشنواره تئاتر فجر، نخستین برنامه از این مجموعه خواهد بود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌های بسیار خوب، ارزشمند و فاخری برای این جشنواره در نظر گرفته است که در سطح استان‌ها وضعیت خوبی را برای ما رقم زده است.
تحفه‌گر خاطرنشان کرد: هنر نمایش در حال حاضر در استان ما دارای بهترین شرایط ممکن است و ما در سالن‌های تئاتر با ترافیک روبرو هستیم و برنامه‌های بلندمدتی برای آن‌ها از هم اکنون در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ما وضعیت بسیار خوبی در جشنواره‌ها و به خصوص جشنواره تئاتر فجر داریم که نشان‌دهنده موفقیت ما در این مسیر است و به همین دلیل جا دارد که از مسئولان تئاتر استان و به خصوص انجمن نمایش نهایت تشکر و سپاس را داشته باشیم.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: اولویت ما در جشنواره تئاتر فجر، ایجاد شرایط مناسب میزبانی از میهمانان جشنواره است و ما امیدواریم که بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که بتوانیم در تمام سالن‌ها شاهد رونق تمامی اجراها باشد.
تحفه‌گر اضافه کرد: امسال برای اولین بار هشت نمایش از استان به جشنواره تئاتر فجر راه یافته است و رکورد حضور در سی و چهار سال گذشته جشنواره بین المللی تئاتر فجر را بدست آوردیم  که این حرکت مسئولیت‌آور است و مسئولیت ما را در این مسیر سنگین‌تر می‌کند و ما امیدواریم که انجمن نمایش همانطور که تا کنون حمایت‌های خوبی را از گروه‌های تئاتر داشته در ادامه نیز همین مسیر را دنبال کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم تعداد نمایش‌های استان در جشنواره فجر افزایش پیدا کند، گفت: بزم و رزم از سبزوار، اکسیژن از مشهد، بیستون می‌تازد از مشهد، بازگشت در چهارشنبه آخر سال از مشهد، یتیم خانه فونیکس از مشهد، رسوب از مشهد، افراسیاب از سبزوار و سهراب و آغاز گرگ از مشهد تاکنون در بخش‌های مختلف جشنواره، راهی فجر شده‌اند و اسامی راه‌یافتگان بخش مسابقه نیز به زودی اعلام می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: ایجاد فضای تمرین تئاتر برای گروه‌های تئاتر نیز در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم بخش خصوصی را وارد این بخش کنیم و کاری کنیم که زیرساخت‌های لازم برای این کار ایجاد شود.
تحفه‌گر ادامه داد: برنامه‌های سال ۹۶ تئاتر مشهد در شورای سیاست‌گذاری تئاتر تدوین خواهد شد و امیدواریم که با این رویکرد بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: هنرمندان قشرکم توقعی هستند و مطالبات کمی دارند و مدیران هم دوست ندارند که این مطالبات عملی نشود.
تحفه‌گر خاطرنشان کرد: ما ایده‌های زیادی در زمینه انجام یک حرکت زیربنایی در تئاتر داریم و دوست داریم خانه تئاتر خوب و قوی‌ای داشته باشیم اما تا زمانی که کاری در این زمینه انجام نشده است ترجیح می‌دهم اظهار نظر نکنم.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است

محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ می‌داند و می‌گوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشته‌شده می‌پردازد.

|

نظرات کاربران