در حال بارگذاری ...
پرستش سلطانی بازیگر تئاتر« بازگشت در چهارشنبه آخر سال»:

هدف این نمایش همسو کردن مخاطب با خود است

بازیگر تئاتر «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» گفت: هدف این نمایش همسو کردن مخاطب با خود است و توانسته آن گره و اتفاقی که قرار بود به نمایش بگذارد را محقق کند.

به گزارش ایران  تئاتراز خراسان رضوی، پرستش سلطانی در نشست نمایش « بازگشت در چهارشنبه آخر سال» با حضور در دفتر این خبرگزاری، اظهار کرد: انتخاب بسیار خوب حسینی در این نمایش کاملا مشخص است، بازیگرانی که در صحنه اول بودند و یا اینکه تازه اضافه شده‌اند، به صورت ناخودآگاه درگیر موضوع داستان می‌شدند.
او افزود: من ایفای نقش«آسیه» را برعهده داشتم، آسیه یک معلم پرورشی است، وی بنا به دلایلی از جمله اجبار خانواده و داشتن پدری مقتدر و پدر سالار که ظاهرا از شرایط مالی‌ بسیار خوبی برخوردار است، با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می‌کند.
این بازیگر تئاتر عنوان کرد: آسیه بنا بر اتفاق‌‍‌‍‌هایی از جمله خودکشی خواهرش آناهیتا، که در روند داستان صورت می‌گیرد، دچار وجدان درد است، هر کدام از خواهر‌های او به سمت و سویی جداگانه می‌روند و او به لحاظ شخصیتی تحت تاثیر اعتقادات پدر قرار می‌گیرد.
سلطانی تصریح کرد: در نمایش، این ۳ خواهر از جمله آسیه خود را مقصر در خودکشی «آناهیتا» می‌دانند، ابتدای کار در قالب این نقش نبودم و خیلی سعی کردم تا توانستم با نقش هماهنگ شوم، در حال حاضر شخصیت آسیه برای من بسیار عزیز شده است و به نظر خودم زمان لازم بود تا به این شخصیت برسم.
این بازیگر تئاتر در پاسخ به این سوال که دلیل انتخاب شما برای ایفای نقش«آسیه» چه بوده ، خاطر نشان کرد: هر بازیگری برای انتخاب نمایش‌نامه ، به این فکر می‌کند که نقش و شخصیت چگونه است و تا چه حدی با ویژگی‌های شخصیتی او همخوانی دارد، من به شخصه روی نقش «آسیه» تمرکز داشتم، در روند تمرین‌ها به دلیل جذاب بودن و طراحی نقش و میزان سنی که برای آسیه در نظر گرفته بودند، این نقش را قبول کردم و احساس کردم این نقش با دیگر نقش‌ها وجه تمایزی دارد.
وی ادامه داد: در حقیقت به نقش «آزاده» هم علاقه‌مند بودم و اوایل تمرین اصرار داشتم که نقش «آزاده» را بازی کنم اما به دلیل تن صدا و شرایط فیزیکی که وجود داشت تصمیم بر این شد که در نقش آسیه حضور پیدا کنم.
سلطانی در پاسخ به سوال که چگونه با نقش خود ارتباط برقرار می‌کنید، تصریح کرد: در طول تمرین متن روخوانی و دیالوگ‌ها بررسی می‌شود، وقتی گروه شکل پیدا می‌کند و بازیگران آن نمایش مشخص می‌شوند، کارگردان نمایش در مورد نقش هر کدام از بازیگران با آن‌ها صحبت می‌کن و این باعث می‌شود که با نقش آشنا شویم.
وی عنوان کرد: شخصیت‌ها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا به آن هدفی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم و بعد از روخوانی متن، این کارگردان است که تجارب خود و سبک و سیاقی را که مد نظر دارد در اثر خود به کار می‌گیرد.
این بازیگر تئاتر اظهار کرد: قصه و رمان‌خواندن در شخصیت‌پردازی و بیان کردن احساسات موثر است و من سعی می‌کنم که مطالعه زیادی در این زمینه داشته باشم.
وی در خصوص برنامه خود برای آینده، گفت: هر فردی که عنوان مانند بازیگر و یا هر سمت دیگری دارد مطمئنا تدابیر و اندیشه‌هایی را برای بقاء خود در نظر دارد و من هم برنامه‌های مشخصی برای آینده دارم، تا کنون دو کاربه من پیشنهاد شده که هنوز به مراحل اجرایی نرسیده است.

 




نظرات کاربران