در حال بارگذاری ...

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، درگذشت استاد کمال علوی را تسلیت گفت

درپی درگذشت هنرمند پیشکسوت وفرهیخته استادسیدرضا کمال علوی ، دکترسید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، در پیامی درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفت.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، متن پیام سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شرح ذیل است:

هوالحی

پاییزرخ نامهربانش را به اهالی هنر نمایاند و سرد و دردآلود ، غم هجرت همای تئاتر خراسان ، استاد سیدرضا کمال علوی را به جانمان نشاند.سید فرهیخته ای که قریب به نیم قرن تاریخ تئاتر مشهد را در سینه داشت ، گنجی که داشتنش غنیمت بود و رویدادهای هنری متأثر از خبرگی و زبردستی او به سرانجام می رسید. مدیریت او در مجامع هنری ، مدیریت دلسوزانه و پدرانه در عین تخصص وتعهد بود. چتر مهرش رادر پرورش شاگردان ونسلهای نو در عرصه ی فیلم ونمایش ، همواره گسترده داشت و به حاصل ایام پرثمر عمرش در رشد واعتلای هنر تئاتر وسینمای خراسان می افزود. با نجابت ، حسن خلق ومنش بی بدیل همراه با تواضع وافرش ، نه تنها معتمد هنرمندان ،که مورد وثوق  کلیه ی مخاطبانش قرارمی گرفت. تعهد وی به صحنه ی هنر ، آنجا پررنگ می نمود که علی رغم کسالت در سالهای اخیر ، در محافل هنری با عشق معلمی اش حضور می یافت و موجب ترغیب ودلگرمی متعلمانش می شد. شاید او می دانست که نفس گرمش ، نیاز پویایی وشکوفایی هنرمندان جوان و مرشدی او رهگشای آنان است.

چه اندوهباراست که آخرین دیدارمان را درهفته ی سپری و در اختتامیه جشنواره تئاتر رضوان مرور می کنیم ، اما لبخندپرمهرش برایمان تکرارنمی شود وگمان نداشتیم که در ایام عزای اشرف اولاد آدم ، او به کرم اجداد طاهرینش بر سفره ی خوان رحمت عاشوراییان مهمان خواهدشد. به یقین آن دلسوختگی ها در ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) وسیدالشهدا(ع) به واسطه ی فعالیت های هنری منتسب به آل الله ، از رویدادهای متبرک با نام رضوی گرفته تا جشنواره پیامبر اعظم (ص)، او را که همجوار ضامن آهو (ع) بود ، آهوانه وسبک روح از همنفسی اش با اهالی فرهنگ و هنر به عرش اعلی کشانید و امید محکم داریم که عروج او در قیامت دنیا ، رستخیز محرم ، رحمت غفران را تقدیر او قرار داده است.

خاضعانه مقام رفیع استاد سید رضا کمال علوی را در گستره ی فرهنگ وهنر خراسان ارج می نهیم و ارادت و تعزیت خود را به خانواده ی ارجمند و داغدار ایشان و جامعه ی هنری استان تقدیم می داریم.

از درگاه حضرت باریتعالی مسألت می نماییم تا او را با نیاکان معصومش  محشور و از آمرزش  رحمانیت خود بهره مند گرداند.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
۱۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۵۹

 




نظرات کاربران