در حال بارگذاری ...
کارگردان «جنوب از شمال غربی»:

تماشاگران در اجرای عموم، طراحی صحنه متفاوتی را تجربه می‌کنند

کارگردان «جنوب از شمال غربی» گفت: برای اجرای عموم طراحی صحنه، متفاوت‌تر از اجرای جشنواره خواهد بود و از چیزی که اکنون بر روی صحنه می‌بینیم کامل‌تر می‌شود.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»، مسعود حکم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا خاطر نشان کرد: برای اجرای عموم تعدادی از دیالوگ‌ها را قابل فهم‌تر کردیم. چون نمایش «جنوب از شمال غربی» یک داستان کاملا گنگ دارد و تماشاگر اگر دفعه اول آن را متوجه نشود دیگر نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.
وی اظهار کرد: نمایش جنوب از شمال غربی در دو مرحله، اجرای عمومی دارد. یکی از آن‌ها اجرای کنونی ماست که ویژه جشنواره به شمار می‌رود و بنا بر آئین‌نامه جشنواره ما پیش از شروع آن باید اجرای عمومی داشته باشیم و دیگری اجرای آبان‌ماه است.
حکم‌آبادی ادامه داد: طبیعتا با توجه به این‌که در مرحله اول اجرای پنج شب بیشتر نیست، انتظار استقبال چندانی از مردم نداریم چون اجرا پنج شب بیشتر نیست و در پنج شب هیچ اتفاقی برای هیچ تئاتری نمی‌افتد. ما امیدواریم در آبان‌ماه اتفاقات بهتری را پیش رو داشته باشیم اما در عین حال می‌توان گفت در همین چند شب کوتاهی که در خدمت مردم بودیم نیز مردم به نسبت رویکرد خوبی به آن داشته‌اند.
وی تصریح کرد: در مورد میزان رضایت از سالن بهار که به ما داده شده، می‌توان گفت به هر روی مشهد با مشکل کمبود سالن مواجه است، پس به همین چیزی که به ما داده شده، قانع هستیم.
حکم‌آبادی ادامه داد: تقریبا می‌توان گفت این سالن یکی از مجهزترین بلک‌باکس‌های مشهد است. همچنین از نظر مکانی موقعیت خوبی دارد. ما نیز با داشته‌هایمان می‌سازیم و توقعی خارج از امکانات نداریم.
وی خاطرنشان کرد: حمایت‌ های تئاتر شهر از ما خیلی خوب بود. علت پایین بودن تعداد اجراها این بود که باید سالن به همه اجراها می‌رسید و ما اگر اجرای بیشتری می‌داشتیم از اجرای دیگر کارها کم می‌شد.
حکم‌آبادی ادامه داد: اگر مشکل مکان نبود ما از یک ماه پیش اجراهایمان را شروع می‌کردیم اما با توجه به شرایط موجود، دکوری سنگین را در یک شب آماده کردیم.
وی تصریح کرد: با توجه به این که «جنوب از شمال غربی» اولین تئاتری است که من به عنوان کارگردان در آن نقش دارم طبیعتا به دنبال آن نیستیم که جایزه اول یا دوم را بگیرم هدف من این است که اتفاق خوبی برای من رخ دهد که حتی اگر بعد از این نمایش من تئاتر را کنار گذاشتم با خاطره خوبی کناره‌گیری کرده باشم.




نظرات کاربران