در حال بارگذاری ...

توجه به اجراهای عمومی، نقد و تئاتر شهرستان‌ها سه راهبرد اصلی است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: توجه به اجراهای عمومی تئاترها، نقد و بررسی و تئاتر شهرستان‌ها سه راهبرد اصلی ما هستند.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، ناصر نبی‌زاده که ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و ششمین جشنواره تئاتر رضوان در محل تئاتر شهر مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: توجه به این راهبردها که مورد تاکید انجمن هنرهای نمایشی کشور است موجب شده که جشنواره امسال از جهات مختلف متفاوت باشد.
وی ادامه داد: ما جشنواره بیست و ششم تئاتر استان را در پیش رو داریم و امیدواریم که بتواتیم با کمک همه آن را به خوبی برگزار کنیم زیرا تئاتر خراسان تئاتر با ریشه‌ای است که همواره افتخارآفرینی کرده است و ما امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز دایره تماشاگران تئاتر افزایش مناسبی پیدا کرده است و در مشهد و شهرستان‌ها ما شاهد اجرای مستمر تئاتر هستیم و تماشاگرانی را داریم که دائما به تئاتر می‌آیند و حاضرند که در این مسیر هزینه کنند و بلیت تهیه کنند.
نبی‌زاده خاطرنشان کرد: امسال انتخابات برگزار شده و با انتخاب خود هنرمندان هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی انتخاب شده است که طبیعتا انرژی بیشتری می‌گذارد و فعالیت تاثیرگذارتری را انجام می‌دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری جشنواره چند نکته را به صورت خاص دنبال کرده است، گفت: نکته اول این است که تمام تئاترها حتما قبل از جشنواره اجرای عمومی بروند که هم برای مردم به نمایش دربیایند و هم به پختگی بهتری برسند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: نکته دوم توجه به فضای نقد و بررسی حرفه‌ای است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و شرایطی را رقم زده‌ که تمام آثار مورد نقد و بررسی قرار بگیرند.
نبی‌زاده ادامه داد: نکته سوم توجه به تئاتر شهرستان‌هاست که شورای سیاست‌گذاری تاکید کرده که شهرستان‌ها حتما با کیفیت مناسب‌تری همگام با مراکز استان‌ها حرکت کنند.
وی تصریح کرد: انجمن نگاهی جدی به تئاتر شهرستان‌ها دارد و ما هم این نگاه را قبول داریم و آن را مفید دانسته و از آن حمایت می‌کنیم.
معاون هنری ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه سهم استان در جشنواره فجر باید افزایش پیدا کند، اضافه کرد: همه تاکید دارند که تئاتر استان زنده است و باید تعداد آن افزایش پیدا کند تا ما بتوانیم جوابگوی سطح بالای هنرمندان تئاتر استان باشیم و این درخواست ما یک مطالبه منطقی است و نه یک صحبت احساسی.




نظرات کاربران