در حال بارگذاری ...
جواد اشکذری:

«خروس» اثر جریان سازی در تئاتر خراسان رضوی به شمار می آید

یاداشت جواد اشکذری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی به بهانه درخشش هنرمندان نمایش «خروس» در کشور روسیه

درخشش بی نظیر هنرمندان تئاتر مشهد با تئاتر «خروس» به کارگردانی دوست عزیزم رضا احمدى در جشنواره تئاتر چخوف در روسیه سبب خوشحالی بسیاری از هنرمندان تئاتر شهر و استان‌مان شد که در این نوشتار به همه شما تبریک گفته و برایتان آرزوی موفقیت دارم.
تئاتر «خروس» از چند منظر یکی از بهترین آثار جریان ساز و موفق یک دهه اخیر تئاتر خراسان رضوی به شمار می آید. این نمایش از معدود آثار استان به شمار می آید که در سه مقطع زمانی مختلف در ۳ نقطه جغرافیایی روی صحنه رفته است. این اثر ابتدا اجراهای عمومی اش را در تماشاخانه بهار مشهد گذراند و در ادامه در عرصه ملی حضور پیدا کرد و در تماشاخانه استاد عزت ا… انتظامی اجرا و با استقبال تماشاگران روبرو شد و در نهایت هم در عرصه بین المللی، حضور درخشانی در کشور روسیه داشت و امیدوارم با توجه به ظرفیت های بالا و والای نمایش «خروس»، اجراهای این نمایش مانند گذشته با موفقیت ادامه داشته باشد. هر چند از نگارش «خروس» به قلم استاد محمد رحمانیان بیش از یک دهه می گذرد اما به خاطر مفاهیم انسانی که این نمایشنامه در بطن داستان خود دارد، هنوز تازگی دارد.
به نظر می رسد برخی از آثار تئاتر مشهد و خراسان رضوی ظرفیت های بالایی برای اجراهای بین المللی دارد اما تاکنون این موضوع از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور مورد توجه قرار نگرفته است. به نظر می رسد زمان آن رسیده است که مرکز اعزام آثار فاخر مشهد و خراسان رضوی را مانند آثار تهرانی در سرلوحه برنامه های خود قرار بدهد. در نشست هایی که با حجت الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس داشتم حضور بین المللی آثار نمایشی استان را مطرح کردیم و به طورحتم پیگیری مان را ادامه خواهیم داد.
برای همه هنرمندان عزیزی که برای تئاتر پر افتخار شهر و استانم، به خصوص رضا احمدی، علی رضا بابارضا، آرش تبریزی، سعید توکلی، نرگس آمنده، محبوبه سلطانی، میثم نویریان و سمیه ارقبایی افتخار کسب می کنند، خسته نباشید می گویم و افتخار می کنیم که در کنارشان باشیم.

 




نظرات کاربران