در حال بارگذاری ...

باید نگاه کاسبکارانه از تئاتر فاصله بگیرد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی گفت: ما در مشهد تهیه کننده تئاتر نداریم، امروز تهیه‌کننده تئاتر ما خیلی خودجوش شده و افراد مختلفی وارد این وادی شده‌اند و حتی ممکن است در پایان هم زیان مالی ببینند.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی جواد اشکذری در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: اینکه چهره ای در تئاتر مشهد بیاوریم و از این طریق بخواهیم فروش کنیم را مخالف هستم و معتقدم به هر شکلی نباید از تئاتر پول دربیاوریم.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی بیان کرد: تئاتر باید کیفیت بالایی هم داشته باشد، حالا چهره هم داشته باشد اما نگاه کاسبکارانه باید از تئاتر فاصله بگیرد؛ به چه قیمتی باید تئاتر به فروش برسد؟ ما تئاتری صد‌ساله در مشهد داریم و این نگاه ممکن است این تاریخ را زیرسئوال ببرد.
اشکذری تصریح کرد: ما در مشهد تهیه‌کننده تئاتر نداریم، امروز تهیه کننده تئاتر ما خیلی خودجوش شده و افراد مختلفی وارد این وادی شده‌اند و حتی ممکن است در پایان هم زیان مالی ببینند؛ باید مجمعی برای آموزش اینها درست کنیم.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی با اشاره به معضلات تئاتر مشهد بیان کرد: آنچه اعصاب و روان بچه‌های تئاتر مشهد را به هم می‌ریزد مباحث مالی نیست، بوروکراسی اداری رویه طولانی برای تئاتر مشهد شده و بسیاری از انگیزه‌ها را از میان می‌برد و یکی از برنامه‌های من این است که این بوروکراسی را به حداقل برسانیم.
اشکذری با اشاره به ضرورت استقلال انجمن هنرهای نمایشی استان تصریح کرد: مشکلات مالی انجمن بسیار زیاد است اما با این وجود به دنبال تشکیل کانون‌های تخصصی تئاتر در تمامی زمینه‌ها هستیم و بحث آموزش در روش‌های مختلف را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

 




نظرات کاربران