در حال بارگذاری ...
یک کارگردان:

تئاتر دیجیتالی شکلی ابتکاری از هنر نمایش است

یک کارگردان تئاتر گفت:  تئاتر دیجیتالی شکلی ابتکاری از هنر نمایش است.

محمد جهان‌ پا در گفت‌وگو با تئاتر خراسان رضوی، اظهار کرد: این شکل ابتکاری از هنر تئاتر با توجه به قدرت‌های خاص تئاتر و با استفاده از تماشاگر و خلق ارتباطات تنگاتنگ انسانی و فناوری‌های روز سعی می‌کند این ارتباط را تقویت کند. 

وی ادامه داد: تئاتر دیجیتالی با استفاده از فضاهای انیمیشنی و حضور بازیگران زنده روی صحنه سبب ایجاد احساس خوب در تماشاگر کودک می‌شود.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: بازیگرانی که در این نمایش دور هم جمع شده‌اند از بهترین‌های تئاتر کودک و نوجوان هستند همچنین این هنرمندان از تجربه‌های بسیار ارزشمندی در جشنواره‌های متعدد کودک و نوجوان برخوردارند و در بین مخاطبان کودک و نوجوان بسیار شناخته شده‌اند. 

جهان‌پا با اشاره به تفاوت تئاتر‌های معمولی با تئاترهای دیجیتالی گفت: برای تئاترهای معمولی مجبور به ساخت دکورهای حجیم هستیم اما در تئاتر دیجیتال از این فضاها استفاده می‌شود به عنوان نمونه در تئاتر دیجیتالی برای بازسازی یک جنگل به جای ساخت درخت و سبزه و آوردنشان در صحنه از انیمیشن جنگل استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: صداقت و فداکاری دو پیام اصلی این نمایش است که در فضایی پر از رنگ‌های زیبا و اتفاقات زیبا با زبانی شیرین برای مخاطب نقش می‌بندد.

جهان‌پا تصریح کرد: تئاتر مورچه‌ای به نام موری سومین تجربه تئاتر دیجیتالی گروه ما است و دوبار در گذشته، فرهنگسرای کودک و آینده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد میزبان تئاتر دیجیتالی ما بوده است و برای سومین بار تئاتر دیجیتالی را در تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی، با یک فضای بسیار جدی‌تر برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: تئاتر مورچه‌ای به نام  موری از اول شهریور تا 12 شهریور ماه سال جاری، ساعت 18 اجرا خواهد شد.
 




نظرات کاربران