در حال بارگذاری ...
هادی مرزبان:

خراسان مهد تئاتر بوده است

کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: خراسان گروه‌های تئاتری قدرتمندی داشت و بسیاری از افرادی که امروز در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند، اهل خراسان هستند.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، هادی مرزبان درباره برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان خراسان و اثرات تمرکززدایی جشنواره‌های تئاتر از مرکز اظهار کرد: مسلماً هرجایی که تئاتر به هر بهانه‌ای اجرا شود، خدمت فرهنگی بزرگی است و چه‌بهتر که در مناطق مختلف شاهد این رخدادها باشیم، جشنواره تئاتر رضوی در منطقه‌ای برگزار می‌شود که هنرمندان تئاتری بزرگی از آن سر برآورده‌اند.


وی افزود: خوشبختانه این جشنواره تا به امروز بسیار محکم و قدرتمند ظاهرشده است و در بین جشنواره‌های دیگر از یک استاندارد و وجه هنری خوبی برخوردار است.


مرزبان بیان داشت: مملکت ما جشنواره زده است و وقتی در بین این‌همه جشنواره یکی از آن‌ها خوش می‌درخشد و نشان می‌دهد که هدف‌های بزرگ‌تری دارد، جای خوشحالی بسیاری است. من امیدوار هستم شرایط و نحوه برگزاری جشنواره رضوی از این هم بهتر شود، این رشد برای مردم منطقه خراسان و هنر تئاترشان بسیار مفید است.


وی توضیح داد: من فکر می‌کنم بعد از ما تنها چیزی که باقی می‌ماند هنر است، این بقا ابدی بوده و این اثر هنر است.


این فعال هنرهای نمایشی گفت: هر جشنواره تئاتری با توجه به هزینه‌هایی که در بردارد، اهدافی را دنبال می‌کند و در واقع باید هزینه‌هایش را بازگرداند، این هزینه‌ها می‌تواند مادی یا معنوی باشد و هر دو طرف یعنی برگزارکننده و شرکت‌کننده هر دو با این هزینه کردن‌ها مواجه می‌شوند.


وی با اشاره به سابقه هنر تئاتر در خراسان خاطرنشان کرد: خراسان گروه‌های تئاتری قدرتمندی داشت و بسیاری از افرادی که امروز در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند، اهل خراسان هستند.
 




نظرات کاربران