در حال بارگذاری ...
از دهم مرداد ماه 95 در پایتخت معنوی کشور

«نوبت یعنی بعدی» از تهران به مشهد می‌آید

نمایش «نوبت یعنی بعدی» که در بخش مرور سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سه استان البرز، مشهد و یزد به روی صحنه رفت، از دهم مرداد ماه در مشهد اجرا می شود.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»؛، نمایش «نوبت یعنی بعدی» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم که در بخش مرور سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سه استان البرز، مشهد و یزد به روی صحنه رفت و با استقبال بی‌نظیر تماشاگران مواجه شد، برای اجرای عمومی در مشهد آماده میشود.
بنا بر این گزارش؛ مرتضی شاه کرم برای نوشتن نمایشنامه «نوبت یعنی بعدی» در پنجمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، نمایشنامه‌نویس برگزیده شناخته شده‌ و کسب عنوان جوان برتر تئاتر کشور و به دست آوردن «نشان جوان نخبه تئاترایران» نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد.
شاه کرم اهل خرمشهر است و فضای جنگ را لمس کرده است و نوشتن در مورد هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر توسط مردم، اتفاقات بعد از جنگ، مردم شهر، آسیب‌شناسی جنگ از دغدغه‌های همیشگی اش به شمار می‌رود.
این نمایش دو روایت موازی دارد و درباره جنگ است و ماجرای پیرزنی را روایت می‌کند که به دنبال یافتن عضو برای پیوند زدن به پسر بیمارش است. او خانه‌اش را اجاره می‌دهد و مستاجرش که قصد عمل جراحی دخترانش را دارد برای یافتن عضو او را همراهی می‌کند.

 




نظرات کاربران