در حال بارگذاری ...
سینماگران برجسته کشور در جمع هنرمندان معلول گروه تئاتر «بچه های باران» مشهد

درد ما در شب قدر ویزیت شد

کاروان سینماگران مطرح کشور که برای شرکت در مراسم احیای شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان عازم مشهد شده بودند، صبح روز گذشته به تهران بازگشتند.

به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»؛ این کاروان زیارتی که طبق روال سال‌های گذشته توسط خانه سینما با همکاری حوزه هنری تدارک دیده شده‌ بود، علاوه بر حضور در ضیافت افطار آستان قدس و شرکت در مراسم احیای حرم امام‌رضا(ع)، به موسسه توانمندسازی معلولین و گروه تئاتر «بچه های باران» به سرپرستی حمید کیانیان رفتند.
در ابتدا رضا میرکریمی بعد از اجرای نمایش توسط معلولین نوجوان گفت: اول از سر تکلیف اینجا آمدم. ولی الآن خیلی خوشحالم که به جای مراسم جوشن کبیر اینجا هستم. خیلی انرژی می خواهد که بتوانید در طی پنج دقیقه، جمع عبوسی را شاد کنید و آنقدر صورت های شما پر از انرژی و خوبه که ما درد ما را ویزیت کرد.
مدیرعامل خانه سینمای کشور خاطرنشان کرد: حالا که می توانید با چند دقیقه معجزه کنید از صبح تا شب مردم را ببینید، پس با آن ها روح بدهید، انرژی بدهید. به شما خیلی تبریک می گویم. از سر یک حقارت درونی زود به هم می ریزیم، ناامید می شیم و همه چی را تمام شده می بینیم و شما چه خوب امشب حال ما را عوض کردید.
در ادامه کمال تبریزی با چشمان پر از اشک گفت: امشب اگر قدر بدانیم خود شب قدر است. در میان شمایی که به حقیقت توانمندی را زندگی می کنید.
این فیلمساز مطرح کشور افزود: اولین چیزی که با دیدن شما توی ذهنم شکل گرفت این بود که از خیلی از جوانان به ظاهر سالم که انگیزه و هدفی ندارند، سالم تر و پر انگیزه تر هستید.
همچنین حبیب رضایی در این دیدار با ابراز احساس خوشایندی خود گفت: آدم های به ظاهر سالم وقتی شما را می بینند عکس العمل شان این است که صدقه می دهند. شماها صدقه رو به دعا تبدیل می کنید. این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور ادامه داد: از این به بعد دعا می کنم که یک پنجم شما اراده داشته باشم. یک پنجم شما یک شکل دیگر به زندگی نگاه کنم. ممنونم که به دعاهای من اضافه کردید. در حقیقت ما را ویزیت کردید.
اصغر همت، بازیگر تئاتر و سینما در جمع معلولان هنرمند مشهدی گفت: وقتی اشک شوق و نه ترحم در چشمانم جمع شد، از نگاهم مطمئن شدم. به قول سیروس الوند؛ به یاد تئاتر مظلوم افتادم. امیدوارم روزی برسد که این هنر هم به درد ما به ظاهر سالم برسد و هم به درد شما.
در ادامه عبدالحسن برزیده، فیلمساز برجسته کشورمان گفت: تمام تلاش شما امشب این بود که به ما بگویید ما را ببینید و چقدر زیبا این کار را کردید. چقدر قدرتمندانه این موضوع را به ما تفهیم کردید. در پایان محمدعلی آهنگر، کارگردان فیلم تحسین برانگیز «ملکه» هم عنوان کرد: مدت هاست که با معلولین کار می کنم و فیلم «نبات» داغ کاری بود که حال من و خانواده ام را خوب کرد و اساسا کار با شما معلولان عزیز زندگی و عشق است.




نظرات کاربران