در حال بارگذاری ...

فروش تئاترهای مشهد در سال ۹۴ اعلام شد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی آمار تماشاگران و فروش تئاترهای سال ۹۴ را اعلام کرد.
به گزارش تئاتر خراسان رضوی، کیوان صباغ امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه امسال جشن روز جهانی تئاتر در کشور جایگزین جشن «اردیبهشت تئاتر» شده است، اظهار کرد: هر سال همزمان با اردیبهشت جشنی با عنوان اردیبهشت تئاتر برگزار می‌شد اما امسال در سراسر کشور به صورت دلخواه و با توجه به توان مالی هر استان، جشن روز جهانی تئاتر همزمان با ۳۰ اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه امسال یکی از رخدادهای مهم در عرصه تئاتر استان انتخابات انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی است، یادآور شد: قرار است در این انتخابات اعضای هیئت‌مدیره انتخاب شوند و در مرحله بعد رئیس این انجمن توسط آن‌ها تعیین شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته نسبت به ۱۰ سال اخیر شرایط مالی انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در بدترین شرایط بود، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود ۱۵۱ میلیون تومان اعتبار به این انجمن اختصاص یابد که به علت شرایط نامناسب اقتصادی، ۳۰ میلیون تومان دریافت شد.
صباغ با اشاره به اینکه سال ۹۴ رکورددار بیشترین میزان فروش بلیت تئاتر مشهد بود بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته میزان اجرای نمایش‌ها، تعداد تماشاگران و فروش بلیت نسبت به سال ۹۳ رشد چشمگیری داشته است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۱ نمایش در مشهد با ۷۸۰ اجرا گزارش شده است و ۷۲ هزار و ۴۷۷ نفر تماشاگر، این نمایش‌ها را تماشا کردند و در مجموع ۵۸۵ میلیون تومان فروش داشته است.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران