در حال بارگذاری ...

باید فرهنگ ایرانی و سنتی خراسان مسئولان احیا شود

هنرمند عرصه تئاتر خاطر نشان کرد: هنرمندان مشهدی تلاش می کنند تا فرهنگ ایرانی و آیین و سنت هایی که در خراسان وجود داشته را احیا کنند و این کار ارزشمند باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.
به گزارش «تئاتر خراسان رضوی» به نقل از ستاد خبری بهار فیروزه ای، منصور جهانبخش، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «نقالی» در خصوص این نمایش گفت: این نمایش تلفیقی از دو گونه فراموش شده پیش پرده خوانی و خیمه شب بازی است و حاجی فیروز نقش اصلی این داستان را بازی می کند.
وی با اشاره به اینکه خیمه شب بازی بیش از ۴۰ سال است که اجرا نمی شود، افزود: هدف از اجرای «نقالی» زنده نگه داشتن این گونه های فراموش شده نمایشی است.
جهانبخش با تاکید بر اینکه داستان «نقالی» آیین و سنت های ایرانی را مطرح می کند عنوان داشت: این نمایش با زبان مردم گفتگو می کند و راجع به هویت مشهد قدیم است.
این هنرمند عرصه تئاتر خاطر نشان کرد: هنرمندان مشهدی تلاش می کنند تا فرهنگ ایرانی و آیین و سنت هایی که در خراسان وجود داشته را احیا کنند و این کار ارزشمند است و باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.
وی یادآور شد: اگر هنرمندان مورد توجه و حمایت قرار گیرند به طور قطع می توان از ظرفیت هایی که دارند در جهت بازگرداندن برخی از سنت های فراموش شده گذشته موفق بود.

 




نظرات کاربران