در حال بارگذاری ...

تئاتر از تاثیرگذارترین هنرها بر مردم است

نویسنده و کارگردان نمایش «مادر مادر است» تئاتر را یکی از تاثیرگزار ترین هنرها دانست و گفت: زبان نمایش نرم است و به صورت مستقیم امر به معروف نمی کند بلکه با به تصویر کشیدن یک داستان و نشان دادن نتیجه آن تلنگری را در مخاطب ایجاد میکند.
به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»، حسن قادری، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «مادر مادر است» در خصوص این نمایش گفت: این نمایش با محوریت مقام مادر و در قالب نمایش خیابانی داستان پسر نوجوانی را به تصویر کشیده است که میخواهد هدیه ای به مناسبت روز مادر خریداری کند و به دنبال این است که هزینه این هدیه را از حاصل دست رنج خود تامین کند.
وی ادامه داد: در نهایت تصمیم به واکس زدن کفش مردم میکند؛ اما اتفاقاتی در این بین برایش رخ میدهد.
قادری عنوان کرد: در این داستان یکی از افراد نقش پاک بان را بر عهده دارد و هدف از انتخاب این نقش این بود که گوشه ای از زحمات این عزیزان را نشان دهم.
نویسنده و کارگردان نمایش «مادر مادر است» تئاتر را یکی از تاثیرگزار ترین هنرها دانست و افزود: زبان نمایش نرم است و به صورت مستقیم امر به معروف نمیکند بلکه با به تصویر کشیدن یک داستان و نشان دادن نتیجه آن تلنگری را در مخاطب ایجاد میکند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر این تلنگرها به صورت مستمر باشد به طور حتم تغییراتی را در رفتار و فرهنگ ایجاد خواهد کرد از این رو نباید به اجرای نمایش در ایام نوروز اکتفا کنیم.
قادری یادآور شد: باید دستگاه های دولتی بودجه ای را برای اجرای نمایش های خیابانی تخصیص دهند تا این هنر در طول سال اجرا شود.

 




نظرات کاربران