در حال بارگذاری ...

آموزگارِ راستین هنر تئاتر

دیدگاه  برخی از هنرمندان فرهیخته کشورمان پیرامون محمد علی لطفی مقدم، شخصیت و شأن بزرگ پدر تئاتر خراسان
۷۹ اسفند از عمر گرانمایه دکتر محمد علی لطفی مقدم می گذرد. قصد داشتم ۷۹ اظهار نظر و ادب را به پیشگاه ایشان تقدیم کنم که از حوصله این مقوله خارج بود بدین لحاظ به ۹ نظر از اساتید و هنرمندان صاحب نام کشور اکتفا کردم:
 علی نصیریان: او مدیر فرهنگی و وابسته و پیوسته به تئاتر و جریان ساز بود. جریانی از تحرک، پویایی و خلاقیت که نخشکید در سیر زمان، گرچه تلاش هـا شد برای خشکاندنش … و زلال جریان دارد در این مرز و بوم.
 داوود کیانیان: یکی از ویژگی هـای ممتاز لطفی نگاه پدرانه و عادلانه او به تمام گروههاست.
 محمد مطیع: استاد لطفی در رابطه با اعتلاء تئاتر مشهد بسیار کوشید و حاصل کارش بسیار مفید بود.
 ایرج صغیری: استاد محمد علی لطفی مقدم برای من هرگز فراموش نمی شود. مهربان بود و هست، صاحب خلق و خوی آدمی و بیش از همه انسان، در علم و تجربه هرچند سرآمد بود اما هرگز مدعی نبود ، هرچند اگر شده بود هم حقش بود.
رضا صابری: دکتر لطفی روزگاری نه تنها به تئاتر مشهد شأن و شخصیت بخشید بلکه با پرورش و معرفی هنرمندان خلاق و شاخص به تئاتر و سینمای امروز تأثیری جدی گذاشت.
داریوش مؤدبیان: محمد علی لطفی مقدم، این آموزگارِ راستین هنر تئاتر، مظهر لطف است و کمال انسانی، او به انسان عشق می ورزد و به تبع آن به تئاتر و هنر، از او بسیار آموخته ام و با افتخار راه او همگنان او را ادامه خواهم داد.
 داوود فتحعلی بیگی: اولین و تنها معلمی که برایم از اثر لطف و احسان آرزوی موفقیت در عرصه علمی و عملی تئاتر نمود استاد محمد علی لطفی مقدم بود. تولدت مبارک استاد! دست بوس شما، فتحعلی بیگی
رضا کمال علوی: سربلند است زادروز الگوی مهر و محبت، استاد فرهیخته جناب آقای دکتر محمد علی لطفی مقدم، و ما طلیعه این روز بزرگ را ارج می نهیم.
محمود رضا رحیمی: زادروز انسانی به قامت عشق و ایمان فرخنده. جناب دکتر لطفی فرخنده باد نفستان و هر لحظه زیستنتان. هم بر شما و هم بر من و مای خراسان بزرگ.

 




نظرات کاربران