در حال بارگذاری ...

نگاه داوران تئاتر فجر به آثار شهرستانی ناپسند است

مهدی ضیاء چمنی گفت: در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر نمایش های خوبی اجرا شد، اما امسال نیز کاری که بیننده را شگفت زده کند، ندیدیم.
به گزارش تئاتر خراسان رضوی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر مشهدی خاطرنشان کرد: در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر نمایش های خوبی اجرا شد، اما امسال نیز کاری که بیننده را شگفت زده کند، ندیدیم.
به گزارش پایگاه خبری نخست نیوز، مهدی ضیاءچمنی در نشست تخصصی تحلیل حضور گروه های نمایشی مشهد در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: امسال هنرمندان مشهدی به لحاظ روحی بسیار در وضعیت خوبی بودند و این مساله در اجراهای ما در جشنواره فجر بسیار بارز بود و مخاطبان تئاترهای مشهدی نیز این مساله را عنوان می کردند.
وی در ادامه، با بیان اینکه اجرای عمومی مقوله مهم و اثرگذاری در کار تئاتر است، گفت: تئاتر یک هنر زنده است و هر چه بیشتر اجرا شود، به پختگی بیشتری می رسد.
کارگردان «نمایش تب سرد روی پیشانی داغ» تصریح کرد: این نمایش نوشته علی حاتمی‌نژاد بود که سه سال پیش از سوی خود وی به اجرا درآمده بود و امسال نیز من با همراهی گروه کربن مجددا آن را کارگردانی و روی صحنه بردم.
وی ادامه داد: در این نمایش به روابط انسان ها از دیدگاه روان شناسی و جامعه شناختی پرداخته شده که از نقطه قوت آن محسوب می شود و با توجه به اینکه اثر استانداری به نمایش گذاشته شد، توانست ارتباط خوبی با مخاطبان، کارشناسان و البته منتقدان برقرار کند.
ضیاءچمنی گفت: یک گروه در مدت سه روز می تواند برای جشنواره آماده شود که یک روز برای دکور، یک روز برای اجرا و یک روز هم جمع‌آوری دکور صرف می شود و عملا نمی تواند نمایش های دیگر جشنواره را ببیند و این خیلی بد است و به نظرم از نقاط ضعف جشنواره به شمار می رود.
وی ادامه داد: من به سختی توانستم بلیط دیگر نمایش ها تهیه کنم و به نظرم باید مسوولان جشنواره برای این مساله تدبیری می اندیشیدند.
ضیاءچمنی با اظهار تاسف از نگاه ناپسند و دور از شان داوران جشنواره به هنرمندان و آثار شهرستانی، تاکید کرد: جشنواره تئاتر فجر اگر بخواهد اثرگذار باشد و فراتر از آثاری که تا به امروز داشته به آثاری واقعی‌تر و حقیقی‌تر دست یابد، باید به دنبال اندیشه‌های جریان‌ساز و اثرگذاری بر تولیدات تئاتر ایران باشد و در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های هنر تئاتر کشور مشارکت داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: باید از همه هنرمندان تئاتر کشور به ویژه در شهرستان ها به گونه ای موثر حمایت شود و به گروه های غیرتهرانی به عنوان هنرمند درجه چندم نگاه نکنند.




نظرات کاربران