در حال بارگذاری ...

چاپ مجموعه داستان «کسی که مثل هیچکس نیست»

نویسنده کتاب صد سال تئاتر مشهد گفت: مجموعه داستان «کسی که مثل هیچکس نیست» با محوریت فرهنگ و سیره رضوی به چاپ می‌رسد.
به گزارش «تئاتر خراسان رضوی»، حمیدرضا سهیلی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: پس از چاپ کتاب “بوی بهشت” که با استقبال بسیار خوبی همراه شد و به چاپ چهارم رسید و استاد محمود حکیمی آن را کتابی ارزنده و بی‌نظیر خواند، مجموعه‌ای از قصه‌های مرتبط با امام رضا(ع) و وقایعی که در حرم مطهر امام هشتم شیعیان رخ داده را با عنوان «کسی که مثل هیچکس نیست» جمع‌آوری، تدوین و به دست چاپ رساندم که اینک آماده شده است و به‌زودی عرضه می‌شود.
نویسنده کتاب صد سال تئاتر مشهد گفت: این کتاب در واقع دنباله و ادامه کتاب بوی بهشت است با این تفاوت که در آن موضوع داستان‌ها عمومیت بیشتری دارد و به طور خاص تنها به بحث شفا‌یافتگان حرم رضوی نمی‌پردازد بلکه موضوعات متفاوت اجتماعی را در خود جای داده است.
سهیلی تصریح کرد: از یک سال پیش جمع‌آوری داستان‌هایی در ارتباط با امام رضا(ع) را آغاز کردم تا این که مجموعه‌ای از قصه‌هایی در ارتباط با فرهنگ رضوی مهیا شد، این مجموعه مورد حمایت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی قرار گرفت و در حال حاضر چاپ آن به پایان رسیده است.
وی افزود: این مجموعه شامل تعدادی داستان مستند قدیمی است که تعدادی از آنها از قدیم توسط مردم این خطه روایت شده است و این داستان‌ها از این حیث مستند هستند.
سهیلی از درج حدود سی داستان در این مجموعه خبر داد و عنوان کرد: در این مجموعه داستان‌هایی کوتاه با مضامین مرتبط با فرهنگ رضوی گنجانده شده که هر کدام با تصویری از مشهد قدیم مزین است، برای هر داستان تصویری درج شده است که با محتوای آن هماهنگی دارد.
وی افزود: در این مجموعه چند قصه نیز در ارتباط با شهدای واقعه عاشورای حرم مطهر امام رضا(ع) و بمب‌گذاری در این مکان مقدس در سال ۱۳۷۳ گنجانده شده که تقدیم به شهدای آن واقعه گردیده و در قالب داستان روایت می‌شود.
سهیلی خاطرنشان کرد: باید گفت هدف از چاپ این کتاب در واقع به نوعی ترویج فرهنگ رضوی در پایتخت معنوی ایران اسلامی است که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شده است.

 




نظرات کاربران