در حال بارگذاری ...

تئاتر دانش آموزی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

نویسنده صدسال تئاتر مشهد گفت: تئاتر دانش‌آموزی و مسجد مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
حمیدرضا سهیلی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در حوزه تئاتر دفاع مقدس در شرایط فعلی با آن روبه‌رو هستیم ناکافی بودن و بلکه فقدان متون نمایشی در این حوزه است که سبب شده تئاتر دفاع مقدس تا حدودی با رکود مواجه شود.
سهیلی عنوان کرد: از تمام ادارات و دستگاه‌هایی که با شهید و فرهنگ دفاع مقدس در ارتباط هستند باید خواسته شود تا ضمن ترغیب هنرمندان در نگارش نمایشنامه‌هایی با محتوای دفاع مقدس زمینه برای اجرای نمایش‌هایی در این موضوع را فراهم کنند تا مانند سابق شاهد رونق بیشتری در این حوزه باشیم.
وی افزود: یکی از طرح‌ها و ایده‌های خوبی که می‌تواند هنرمندان و نویسندگان را به نوشتن در حوزه دفاع مقدس ترغیب کند این است که جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس برگزار شود و در آن آثار هنری برتر مورد تجلیل و حمایت برای اجرا قرار گیرد؛ این جریان می‌تواند در دراز مدت به شکل‌گیری جریانی هنری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بینجامد.
این کارگردان مشهدی تئاتر خاطرنشان کرد: وقتی نمایش‌های دفاع مقدس در سالن‌های شهر اجرا شود مخاطبانی که علاقه‌مند به این نوع از تئاتر هستند خود به پشتیبانی و حمایت از آن در سالن‌ها حاضر می‌شوند و به تدریج خواهیم دید که موجی از حمایت ایجاد می‌شود.
سهیلی گفت: این موج باید حتی در سایر شهرستان‌های استان نیز ایجاد شود تا استمرار آن به جریانی کلی و معنادار تبدیل شده و اثرات سازنده آن در جامعه نیز مشاهده شود.
وی با اشاره به اینکه تئاتر دانش‌آموزش و تئاتر مسجد در سال‌های اخیر به شدت مورد بی مهری قرار گرفته است، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس تئاتر دانش‌آموزی و تئاتر مساجد از جمله مواردی بود که بسیار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی اثرگذار بود و همه ما شاهد بودیم که چه بسیار هنرمندان تئاتر در جبهه‌ها به شهادت رسیدند و چه جوانانی که از طریق تئاتر با جبهه‌ آشنا شدند.
سهیلی تصریح کرد: احترام به پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت وظیفه همه ما است و این فرهنگ زمانی در جامعه نهادینه می‌شود که بتوانیم آن را به خوبی به نسل‌های آینده منتقل کنیم و به نظرم هنر یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی است که امروز در فرهنگ‌سازی این قابلیت را دارد تا بیشترین تأثیرات را بر مخاطبان و جامعه بگذارد.




نظرات کاربران