در حال بارگذاری ...
...

مهدی شفیعی در مشهد؛

دولت بودجه سال ۹۵ تئاتر را افزایش داد

مهدی شفیعی  در مشهد؛

دولت بودجه سال ۹۵ تئاتر را افزایش داد

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود مالی تئاتر با مشکلات بسیاری روبه‌رو است، گفت: دولت در سال آینده بودجه تئاتر را افزایش داد.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی به نقل از فارس، مهدی شفیعی امشب در سالن اجتماعات مرکز تفریحی ایران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر مشهد اظهار کرد: با وجود اینکه جشنواره تئاتر فجر مشهد برای دومین سال در این شهر رخ داد اما خوشبختانه نسبت به نخستین سال برگزاری آن با ارتقای سطح برگزاری در قالب افزایش تعداد نمایش‌ها و حتی سالن‌های تئاتر مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی با استقبال بسیار از برگزاری جشنواره تئاتر در جشنواره مشهد سبب ایجاد انگیزه برای مسئولان تئاتر کشور شد، بیان کرد: نمایش‌نامه‌هایی مانند ایلان سلطان که براساس تفاهم‌نامه‌ای میان ایران و جمهوری آذربایجان تولید و اجرا شد می‌تواند شروعی برای ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان در حوزه هنر و فرهنگ باشد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور هنر را آغاز راه دیپلماسی دانست و یادآور شد: خوشبختانه بودجه تئاتر در سال آینده افزایش یافته و با توجه به اینکه نبود امور مالی مناسب در تئاتر از جمله مشکلات آن محسوب می‌شد، این امر در سال آینده با شرایط بهتری برگزار می‌شود.

وی افزود: مشهد عناصری مانند تعداد تماشاگران، سالن تئاتر و فرهنگ تماشای تئاتر را دارد که این امر سبب شده جریان‌سازی مناسبی در حوزه نشاط تئاتر در این شهر ایجاد شود بنابراین سایر استان‌ها نیز باید از این امر الگوبرداری کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه خروجی‌های تئاتر باید تخصصی باشد تأکید کرد: وزارت ارشاد برخلاف دوره‌های گذشته به دنبال ساخت‌وساز پروژه‌های فرهنگی کم‌هزینه، کوچک و زودبازده است تا تأثیرگذاری بیشتری در توسعه تئاتر داشته باشد.