در حال بارگذاری ...
...

پس از 17 سال دروری از عرصه بازیگری

محمد مداح حسینی با نمایش «مهمانی خانه ما» روی صحنه می‌رود

پس از 17 سال دروری از عرصه بازیگری

محمد مداح حسینی با نمایش «مهمانی خانه ما» روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر درخراسان رضوی؛ محمد مداح حسینی پس از 17 سال دوری از عرصه بازیگری با نمایش " مهمانی خانه ما " روی صحنه خواهد رفت.

مداح حسینی عضو هیئت علمی و مدیر گروه ادبیات نمایشی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری است وبه عنوان عضو شورای نظارت بر اجرای تئاتر مشهد فعالیت می کند.

او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما ازدانشگاه هنرتهران ودارای کتری پژوهش هنر است

مداح حسینی در خصوص دلیل انتخاب نمایش " مهمانی خانه ما " برای بازیگری پس از سال ها دوری از این عرصه گفت: پس از سال 86 که با نمایش "یک لحظه درنگ کن که تو بس زیبایی" در تهران سالن چهار سو به عنوان بازیگر روی صحنه رفتم ،تصمیم گرفتم عرصه بازیگری را دنبال نکرده و عمده تمرکزم را صرف مباحث آموزش، پژوهش و نقد تئاتر نمودم.

این استاد دانشگاه افزود: دراکثر کارهایی که در مشهد روی صحنه می رود تماشاگرمنفعل است و مسائل بی روح اجتماعی درآنها مطرح می شود اما جنس نمایش " مهمانی خانه ما " متفاوت است. وی ادامه داد: مسئله اصلی در این نمایش " خانواده " است و نمایش به نوعی تعاملی ست ودر واقع با رفتارهای تماشاچی معنای خود را می یابد.

مداح حسینی در خصوص مولفه های این سبک از تئاتر گفت: تئاتر مشارکتی ،و یا تئاتر شورایی همگی زیر مجموعه تئاتر کاربردی قرار می گیرد و این شیوه ایست که متعلق به نیمه دوم قرن بیستم است و برخلاف گونه های دیگر تئاتر که هدف آن عنصر زیبایی شناسی ست، تئاتر کاربردی به بحث زیبایی شناسی هم عنایت دارد اما مساله اصلی آن نبوده ودر واقع تئاتر کاربردی باید برای چالشی که طرح می کند راهکاری ارائه دهد که در حوزه زندگی روزمره کاربرد داشته باشد.

 عضو شورای نظارت بر اجرای تئاتر مشهد در ادامه گفت: حضور حمید کیانیان به عنوان یکی از کارگردانان مطرح عرصه نمایش دلیل دیگری برای حضورم در صحنه نمایش بود تا بازیگری را پس از سال ها تجربه کنم.

گفتنی ست نمایش "مهمانی خانه ما" به نویسندگی و تهیه کنندگی حمیده فتاحی از 3مرداد ساعت 20 درسالن نوری حوزه هنری اجرا می شود. سید محمد مداح حسینی و مهشید شریفی دوبازیگر این نمایش هستند. سایر عوامل نمایش عبارتند از: مدیر رسانه:حبیب قاآنی/ روابط عمومی : حامد ابراهیمی/ طراح نور : محمود کریمی/ آهنگساز : محمد جواد سام نژاد/ دستیار کارگردان : حمیده فتاحی/ مدیر اجرایی : فاطمه کیانیان/ طراح گریم : حسین کیانیان/ مدیر صحنه : آتریا محمد زاده/ منشی صحنه : ارمیا بسکابادی/ عکاس : آزاده حایری/ ساخت تیزر : سعید ناصری