در حال بارگذاری ...
محمد جهانپا هنرمند تئاتر خراسان رضوی مطرح کرد:

جشنواره تئاتر خاوران فرصت تبیین‌ اندیشه‌های تئاتر برای هنرمندان مشهد است

محمد جهانپا، یکی از هنرمندان عرصه هنر‌های نمایشی در خراسان رضوی بر این باور است که جشنواره تئاتر منطقه خاوران با حضور گروه‌های نمایشی هشت استان کشور رقابت بسیار تنگاتنگی را بین هنرمندان ایجاد می‌کند و فرصت خوبی است که هنرمندان مشهد با‌ اندیشه‌ها و ظرفیت‌های تئاتر استان‌های دیگر آشنا شوند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، از ۱۰ تا ۱۴ دی ماه به میزبانی مشهد با حضور گروه‌های هنری از هشت استان کشور برگزار می‌شود.

محمد جهانپا یکی از هنرمندان عرصه هنر‌های نمایشی در خراسان رضوی در رابطه با برگزاری جشنواره تئاتر خاوران گفت: «خوشبختانه تمام امکانات برای برگزاری جشنواره‌ای خوب در مشهد از جنس تئاتر فراهم شده است و باید زمینه حضور هر چه بیشتر هنرمندان تئاتر خراسان رضوی در روز‌های اجرای نمایش‌های این جشنواره فراهم شود تا بتوانند ارتباط مؤثری با هنرمندان استان‌های دیگر برقرار کنند و این تبادل نظر و تجربیات به ارتقای کیفی تئاتر استان کمک شایانی خواهد کرد. »
دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی گفت: «حضور هنرمندان تئاتر هشت استان کشور در قالب جشنواره تئاتر منطقه خاوران می‌تواند خاطره ماندگاری برای هنرمندان مشهدی به یادگار بگذارد، اینکه فرصت شناخت هنرمندان استان‌های دیگر از ظرفیت‌های هنری خراسان رضوی فراهم می‌شود، مزیت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در مشهد است. »
این هنرمند تئاتر خراسان رضوی افزود: «حمایت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره مناطق اتفاق مبارکی ست که دست‌اندرکاران می‌توانند با خیال آسوده‌تری نسبت به ارتقای کیفی این برنامه تلاش کنند. »
او با اشاره به فشردگی مدت زمان جشنواره منطقه خاوران، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی نمایش‌های استان‌ها را ناممکن دانست و گفت: «طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته نقد تئاتر‌ها از سوی منتقدان و کارشناسان به صورت مکتوب ثبت خواهد شد که البته باید بستر دسترسی همه هنرمندان مشهد به این نقد‌ها فراهم شود. »
جهانپا افزود: «لازم است همه ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای استان خراسان رضوی برای جشنواره تئاتر منطقه خاوران مورد استفاده قرار گیرند تا بسترساز میزبانی مشهد از رویداد‌های بزرگتر ملی و حتی بین‌المللی در عرصه‌های هنری شود. »
او تأخیر در اعلام میزبانی مشهد برای جشنواره تئاتر منطقه خاوران را تا حدی آسیب‌زا دانست و گفت: «دست‌اندرکاران در این شرایط ناگزیر هستند در شرایط دشوارتری نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره اقدام کنند. »
این هنرمند افزود: «با توجه به حضور بیش از ۴۰۰ مهمان هنرمند از استان‌های مختلف در خراسان رضوی، موقعیت ویژه‌ای برای هنرمندان تئاتر مشهد بوجود می‌آید تا تبادل‌اندیشه و تجربه بیشتری با هنرمندان دیگر نقاط کشور داشته باشند. »

جشنواره تئاتر مناطق کشور با حمایت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار منطقه به میزبانی استان‌های خراسان رضوی، فارس، سمنان و آذربایجان شرقی و با نام‌های خاوران، پارس، جاده ابریشم و سهند برنامه‌ریزی شده است.
 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است

محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ می‌داند و می‌گوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشته‌شده می‌پردازد.

|

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی 23 آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران