در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان نوجوان مشهدی

درخشش نمایش «نوروز» در جشنواره بین المللی رایان هند

هنرمندان نوجوان گروه سیمرغ از مشهد با نمایش «نوروز» در جشنواره بین المللی رایان هند شرکت کردند و در ۳ بخش جوایزی را به خانه آوردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان رضوی، بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان هند 12 تا 26 آذر، در دو بخش آثار حرفه‌ای  (غیر رقابتی) و استعدادیابی (رقابتی) برگزار شد.

نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله از کشورهای آلمان، لیتوانی، لتونی، نروژ، دانمارک، استونی، ایتالیا، پاراگوئه، کانادا، هند، زامبیا، اسلوانی، سریلانکا، تایلند، ایران، مالزی، هلند، بنگلادش، نپال، جمهوری چک در این جشنواره به اجرای آثار پرفورمنس، تئاتر موزیکال، تئاتر عروسکی، پرداختند.

گروه تئاتر سیمرغ  از مشهد با نمایش «نوروز» به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در این جشنواره شرکت کرد و  روز جمعه ۲۴ آذر، ساعت ۱۰:۳۰ در سالن بین‌المللی Ambedkar در شهر دهلی نو اجرا شد.

این نمایش، با اعلام برگزیدگان این جشنواره؛ در بخش استعدادیابی نوازندگی تک‌نفره، کیانا قلمبر به مقام اول دست‌یافت.

در بخش عروسک‌سازی و عروسک‌گردانی به‌صورت تیمی؛ گروه نوجوانان ایرانی به سرپرستی ارنیکا برومند با همراهی صبا کیانمنش و پرنیان باباپور رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش نقاشی روی دست، هستی قربانی و مهرسا جاودان ایران‌دوست مقام سوم را به دست آوردند.

نمایش «نوروز»، نگاهی نو به افسانه کهن عمو نوروز و ننه سرما دارد که دلدادگی آن‌ها باعث جوانی‌شان می‌شود. در این نمایش شخصیت‌های عمو نوروز، ننه سرما، حاجی‌فیروز و آیین‌های استقبال از نوروز در شمال و جنوب ایران معرفی می‌شوند. نمایش «نوروز» به زبان انگلیسی اجرا شد.

پرنیان باباپور، آرنیکا برومند، مهرسا جاودانی ایراندوست، یکتا جلال‌زاده فیروزآبادی، پروین خردمند، هستی رحیمی‌فر، زهرا عبدالامیر ابراهیم، مهسا قدمیاری، هستی قربانی، کیانا قلمبر، صبا کیانمنش، هستی محمودثانی بازیگران نمایش و بهاره صاحبی و سهیلا قیدی صداپیشگان نوروز هستند.

گروه سیمرغ بیش از این با نمایش‌های: «کاکلی»، «همه دوستان من»، «آخرین برگ»، «جنگ و صلح» ، «کی از همه قوی تره»، «معجزه دوستی» و «بهار میاد» در جشنواره رایان حضورداشته است.

در این دوره از جشنواره، محمد برومند، رضا عرفانی و محدثه حدادپور در بخش تئاتر و عروسکی سازی، آثار هنرمندان شرکت‌کننده از بیست کشور را داوری کردند.

 




نظرات کاربران