در حال بارگذاری ...

علی روحی، دبیر جشنواره تئاتر بسیج شد

جشنواره تئاتر بسیج سال ۱۴۰۲ توسط انجمن هنرهای نمایشی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با حضور ۱۷ استان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان رضوی؛ جشنواره تئاتر بسیج سال ۱۴۰۲ توسط انجمن هنرهای نمایشی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با حضور ۱۷ استان برگزار خواهد شد.

طی حکمی از سوی سرهنگ علی‌اصغر رجبی رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، علی روحی به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شد.

علی روحی هنرمند با سابقه تئاتر مشهد فعالیت‌هایش را در تئاتر از سال 1367 آغاز کرد. او دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت امور فرهنگی و دارای سوابق فعالیت فرهنگی هنری در رشته تخصصی تئاتر است. همچنین کارگردانی نمایش هایی نظیر دیگر و نفت دایناسور را خورد و کارگردانی مجموعه‌های زیادی ازجمله شبیه پدر، فاصله تا عشق، گورکن، با من مثل دریا، چمدانی پر از رز، محراب به فریاد آمد، نفت، حنانه و قنات و بسیاری از مجموعه‌های دیگر را بر عهده داشته است. همچنین نویسندگی و کارگردانی مجموعه‌های زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است. سوابق مدیریتی فراوان علی روحی عبارتند از : مؤسس خانه تئاتر خراسان رضوی، ریاست انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از سال 90 تا 93، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی و جشنواره ملی اقتباسی نمایشنامه‌نویسی گام دوم در سال 98 و دبیری و داوری جشنواره‌های تئاتری است.وی در کنار این سوابق به پژوهش در خصوص بررسی تاریخچه تئاتر خیابانی و تهیه مقاله درباره آئین‌ها و سنن شمال و جنوب خراسان پرداخته است.

انجمن هنرهای نمایشی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با هدف بسط و توسعه هنر فاخر و ارزشمند تئاتر و با عنایت به کشف استعدادهای نوظهور و پرورش نیروهای متعهد و متخصص در عرصه هنرهای نمایشی و نیز بازتاب و انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای شجره طیبه بسیج بر مبنای تقویت ریشه‌های بنیادین فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی، جشنواره تئاتر بسیج را با رویکردی نو با توجه به انواع مختلف گونه‌های درام برگزار کند.

در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های خراسان رضوی - خراسان شمالی - خراسان جنوبی - گیلان - مازندران - گلستان - سمنان - سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - اصفهان - فارس - هرمزگان - البرز - قزوین - کهکلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.




نظرات کاربران