در حال بارگذاری ...
درنشست نقد و بررسی نمایش «بی‌خردان» مطرح شد

دلیل استفاده از بازیگران تازه‌کار در نقش‌های اصلی

کیوان صباغ، نویسنده و کارگردان «بی‌خردان»، در نشست نقد و بررسی این نمایش، در توضیح استفاده از بازیگران تازه‌وارد در نقش‌های اصلی کارهایش، تاکید کرد این گروه از بازیگران را آسان‌تر می‌توان به سمت ایفای نقش‌شان هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان رضوی، نشست نقد و بررسی نمایش «بی‌خردان»، 27 اردیبهشت در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد.

این نشست، به دبیری احسان روحی با حضور جمعی از هنرجویان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، به نقد و بررسی نمایش «بی‌خردان» به نویسندگی و کارگردانی کیوان صباغ پرداخت.

در این نشست، امیر احسان امیرپور، وکیل پایه یک دادگستری، از منظر حقوقی درباره نمایش «بی‌خردان» گفت: «در نظام‌های حقوقی، قاضی نمی‌تواند رای خود را نقض کند و وکلای مدافع نمی‌توانند با قاضی نسبت فامیلی داشته باشند اما این مسئله در نمایش به شکل دیگری مشاهده شد.»

در ادامه، دانوش یزدان‌پناه، منتقد تئاتر با بیان اینکه کمدی «بی‌خردان» بر مبنای موقعیت دوقطبی اجتماعی به وجود آمده است، گفت: «این اثر حاوی پیام‌های اجتماعی است که نیم نگاهی به خرد جمعی دارد و می‌خواهد آگاهی مردم نسبت به یک موضوع و درگیری برسرآن را نشان دهد.»

وی افزود: «نقد موجود ما را به واقع‌گرایی نزدیک می‌کند و شکل جدیدی از ارزش‌گذاری است.»

کیوان صباغ، نویسنده و کارگردان «بی‌خردان» هم با بیان اینکه این نمایش کمدی نیست و طنز است گفت: «اولویت اصلی طنز ایجاد تفکر است، ولی در کمدی موضوع سرگرم کردن مهم است.»

وی ادامه داد: «در بیشتر کارهایم در کنار تیم‌های حرفه‌ای، برخی از تازه واردها به عرصه تئاتر را هم مورد استفاده قرار داده‌ام که نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. هر چند که بازیگران حرفه‌ای، ریتم یک نمایش را بیشتر حفظ می‌کنند و درک کاملی از فضای یک اثر دارند، بازیگر تازه‌وارد را راحت‌تر می‌توان آن‌طور که کارگردان تشخیص می‌دهد، به سمت هدایت نقش پیش برد.»




مطالب مرتبط

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران