به نویسندگی علی حاتمی نژاد و کارگردانی عبدالله برجسته
"نمایش بیست و هفت سالگی" در حوزه هنری خراسان رضوی به روی صحنه رفت
نمایش "بیست و هفت سالگی" به نویسندگی: علی حاتمی نژاد و کارگردانی: عبدالله برجسته از ۱۷ فروردین ماه در تماشاخانه استاد حسین نوری حوزه هنری خراسان رضوی، روی صحنه رفت.
به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان رضوی، نمایش " بیست و هفت سالگی" نوشته علی حاتمی نژاد و کارگردانی عبدالله برجسته نمایشی است که به صورت چهار سویه طراحی و اجرا می شود. یعنی تماشاگران در چهار طرف صحنه می نشینند و نمایش در وسط اجرا می شود. از آنجائیکه در مشهد سالنی با معماری اجرای چهار سویه وجود ندارد، گروه اجرایی مجبور شده دو طرف به سالن اضافه کند. این اختلاف قیمت که در بلیط ها وجود دارد تنها به این دلیل است که آن دو طرف که به سالن اضافه شده به صورت سازه ی موقت بوده و حالت پلکانی و سکو طور دارد. وگرنه در دیدن نمایش هیچ فرقی بین جایگاه ها نمی باشد. گروه اجرایی سعی کرده تا حد امکان مکان نشستن مناسبی رو برای تماشاگران محترم فراهم کند.
مسعود میرنیکزاد، نازنین تفضلی، سپهر ملاحسینی و محمد جهانپا، تیم بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند و از دیگر عوامل این نمایش می توان به:
کریم جشنی، داور نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر منطقهای خاوران، برگزاری جشنواره را باعث دیده شدن نواقص و مشکلات این گونه نمایشی دانست که باید با برگزاری کارگاههای آموزشی، راهحلی برای این معضلات پیدا کرد.
امین خرمی*: نمایش «کیلومتر 944» نگاه خود را معطوف به نسلی میکند که کماکان پرسشگری درباره تاریخ معاصر کشورمان را در قالب نقد، نظر، گفتارها و جستارهای پدران و مادرانی سپری میکند که سالهای ...
امین خرمی*: سلول یک زندان؛ چند زندانی از اقشار مختلف مانند دزد؛ قاچاقچی؛ معتاد تا دکتر، همه در حال تمرین تعزیه «روز عاشورا» باهدف تلاش برای گرفتن رضایت دو شاکی از یکی از همین زندانیها برای گذشتن از قصاص ...
محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ میداند و میگوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشتهشده میپردازد.
محمدعلی دشتگلی، داور نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر منطقهای خاوران گفت هر رویدادی با عنوان جشنواره میتواند در زنده نگهداشتن تئاتر در هر مکانی موثر باشد و خود به خود سرمایه اصلی تئاتر که تماشاگر است نیز از این رویداد بهره لازم را خواهد برد.
جهانشیر یاراحمدی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقهای خاوران، محتوای آثار ارائه شده در این رویداد را هوشمندانه و متمرکز بر ارزشهای ملی، اجتماعی و خانوادگی دانست.
امین خرمی*: بیهیچ تردید و اغراقی باید گفت که سرزمین پهناور ایران در این موزاییک فرهنگی خود لبریز از قصهها؛ داستانها؛ متلها؛ مثلها و فولکلورهایی است که هر یک، عظمتی از تاریخ و تمدن این ...
امین خرمی*: قصه و داستان نمایشنامه «شیرهای خانبابا سلطنه»، داستانی که در بیش از یک قرن گذشته به قلم افشین هاشمی روایت میشود؛ برای بسیاری از هنرمندان تئاتر و مخاطبان این هنر آشناست. اثری که ...