نمایش های "لالایی مهتاب" و "حرکت نمادین کاروان اسرا" به کارگردانی مصطفی آهسته و سرپرستی محمد حسن زاده در تربت حیدریه اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان رضوی،در روز های شنبه و یکشنبه گذشته دو نمایش میدانی در تربت حیدریه، کوی چمران به معرض اجرای عموم در آمد.
نمایش «حرکت نمادین اسرا» به روایت حرکت کاروان اسراء امام حسین(ع)از کربلا به سمت شام را روایت میکند که روز اول شروع اجراها یعنی در روز شنبه به معرض اجرا در آمد.
این در حالی است که نمایش «لالایی مهتاب» روز دوم اجراها یعنی یکشنبه اجرا شد که به شهادت حضرت رقیه(س)و اتفاقات بعد از آن اشاره داشته است.
این نمایش محصول مشترک انجمن هنرهای نمایشی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه و گروه نمایشی تجربه میباشد که نویسندگی و کارگردانی این دو نمایش را « مصطفی آهسته » بر عهده دارد و «محمد حسن زاده» سرپرست گروه،«سید محسن هاشمی» مشاور کارگردان،«محدثه همتی» دستیار کارگردان و «نرگس محمدی» روابط عمومی در این نمایش او را همراهی میکنند؛ و از بازیگران این نمایش میتوان به:
هدیه موحدان،متین اصلاحچی،یاسین زنگنه،حسن تنها،امیر رجبیان،وحید سعیدی،امیر منصوری،محمدرضا محمدپور،امیرحسین اکبریان،عماد حسین نژاد،پوریا شکیبایی،مهرشاد کریمی،مهدی ثباتی، یاسمین مریخی،زهرا داورپناه،نورا داورپناه،مبینا جانی،الناز نجاریان،نیلوفرکامیاب،نیلوفر قرایی،پریا عبدالهی،مبینا بادامکی،هستی کردی نژاد،آیناز الهی،مائده بخشی نژاد اشاره کرد.
محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ میداند و میگوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشتهشده میپردازد.
محمدعلی دشتگلی، داور نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر منطقهای خاوران گفت هر رویدادی با عنوان جشنواره میتواند در زنده نگهداشتن تئاتر در هر مکانی موثر باشد و خود به خود سرمایه اصلی تئاتر که تماشاگر است نیز از این رویداد بهره لازم را خواهد برد.
کریم جشنی، داور نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر منطقهای خاوران، برگزاری جشنواره را باعث دیده شدن نواقص و مشکلات این گونه نمایشی دانست که باید با برگزاری کارگاههای آموزشی، راهحلی برای این معضلات پیدا کرد.
جهانشیر یاراحمدی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقهای خاوران، محتوای آثار ارائه شده در این رویداد را هوشمندانه و متمرکز بر ارزشهای ملی، اجتماعی و خانوادگی دانست.
امین خرمی*: بیهیچ تردید و اغراقی باید گفت که سرزمین پهناور ایران در این موزاییک فرهنگی خود لبریز از قصهها؛ داستانها؛ متلها؛ مثلها و فولکلورهایی است که هر یک، عظمتی از تاریخ و تمدن این ...
امین خرمی*: قصه و داستان نمایشنامه «شیرهای خانبابا سلطنه»، داستانی که در بیش از یک قرن گذشته به قلم افشین هاشمی روایت میشود؛ برای بسیاری از هنرمندان تئاتر و مخاطبان این هنر آشناست. اثری که ...
امین خرمی*: آیین «زار» میان مردمان خونگرم و دوستداشتنی جنوب کشورمان یکی از پُربسامدترین آیینها در انتخاب هنرمندان آثار دراماتیک برای نگارش نمایشنامههایی خوشنام و ...
امین خرمی*: نمایش «کیلومتر 944» نگاه خود را معطوف به نسلی میکند که کماکان پرسشگری درباره تاریخ معاصر کشورمان را در قالب نقد، نظر، گفتارها و جستارهای پدران و مادرانی سپری میکند که سالهای ...
امین خرمی*: بیهیچ تردید و اغراقی باید گفت که سرزمین پهناور ایران در این موزاییک فرهنگی خود لبریز از قصهها؛ داستانها؛ متلها؛ مثلها و فولکلورهایی است که هر یک، عظمتی از تاریخ و تمدن این ...