در حال بارگذاری ...
هنرمندان خراسانی داغ دار شدند

" شهاب ملتخواه " هُنرمند تئاتر و سینما، دار فانی را وداع گفت

شهاب ملت خواه که جمعه ۱۱ تیر پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان قائم مشهد در پی ابتلا به کرونا از میان ما رفت، ظهر روز گذشته در قطعه هنرمندان بهشت رضا به خاک سپرده شد. او اولین کسی بود که در مشهد کلاس چهره‌پردازی برگزار کرد و نمایش «طاموره» به کارگردانی و نویسندگی ملت‌خواه اولین تئاتر دینی ۱۰۰ سال اخیر در مشهد است.

شاید بیشتر اهالی سینما ملت خواه را با فیلم «شب حورا» به یاد بیاورند. فیلمی که عنوان «ستایش شده» در جشنواره فجر مشهد و سینمای تجربی را برای این کارگردان به همراه داشت و در سال ۱۳۸۸ در قالب طرح اکران فرهنگی به صورت محدود روی پرده سینما‌ها رفت همین اکران محدود باعث شد ملت خواه در گفتگو با سوره سینما انتقاد‌هایی را از طرح اکران فرهنگی بیان کند و بگوید: «اکران فرهنگی به عقیده من بهانه و سرپوشی برای کج رفتاری‌های اکران در سینمای ایران است.»


این حرکت ناعادلانه موجب قربانی شدن آثار خوب و شایسته سینمای ایران در موقعیت‌های بسیار ناپسند است و موجب می‌شود سرمایه و زحمات و تلاش‌های هنرمندان کشور تحت این عنوان به نابودی کشیده شود. این هنرمند آثار دیگری هم در عرصه سینما و تلویزیون در کارنامه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «دیوار»، تولید بیش از ۸ ساعت فیلم ۸ میلی متری از وقایع انقلاب و دفاع مقدس، نویسندگی بیش از ۲۵۰ نمایشنامه رادیویی برای صدای مرکز خراسان، بازنویسی فیلم نامه سریال «فرستاده»، نویسندگی فیلم نامه سریال‌های «دریای نور»، «سنگ سیاه» و «روح مهربان» اشاره کرد.

 

در کارنامه هنری ملت خواه تولید بیش از ۵۰۰ اثر نقاشی در سبک‌های مختلف و انتشار چهار مجموعه شعر از قدیم تا امروز هم به چشم می‌خورد. او همچنین مؤسس، مدیرعامل و مدرس نخستین انجمن فیلم نامه نویسان ایران در مشهد بود. در گزارش پیش رو با ۳ نفر از همکاران و دوستان شهاب‌ملت خواه گفتگو کرده ایم و مروری داشته ایم به پیام‌های تسلیتی که در پی درگذشت این هنرمند مشهدی منتشر شده است.

 

انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، این فقدان بزرگ را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض میکند.




نظرات کاربران