در حال بارگذاری ...
رئیس اداره هنرهای نمایشی استان

حضور حداکثری شهرستان ها در بیست و نهمین جشنواره تئاتر رضوان

در بیست و نهمین جشنواره تئاتر رضوان با افزایش چشمگیر حضور شهرستان ها نسبت به دوره های پیشین روبه رو هستیم.

رئیس اداره هنرهای نمایشی استان درگفتگو با تئاتر خراسان رضوی گفت: در بیست و نهمین جشنواره تئاتر رضوان با افزایش چشمگیر حضور  شهرستان ها نسبت به دوره های پیشین روبه رو هستیم. وی یادآور شد: مجموع تقاضاهای رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۲۹ اثر بوده و از بین ۸۷ نمایش آماده بازبینی، ۳۳ نمایش به شهرستان ها اختصاص دارد. وی ادامه داد:  شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، گناباد، تربت جام، خواف، سرخس، فریمان، قوچان، باخرز، طرقبه و شاندیز و چناران در این دوره از جشنواره تئاتر رضوان شرکت نمودند. وی خاطر نشان کرد: بازبینی‌ نمایش ها از ۲۲ مهرماه در شهر مشهد آغاز شده و جشنواره از ۲۷ لغایت ۳۰ آبان‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد. باباخانی اذعان داشت: تعدد مشارکت و حضور پر رنگ شهرستان‌ها و حضور کارگردانان جوان در مقایسه با دوره های قبل، از ویژگی‌های جشنواره امسال است.

شورای سیاستگذاری تئاتر استان تشکیل می شود

باباخانی در ادامه گفتگو از تشکیل شورای سیاست گذاری تئاتر استان خبر داد و گفت: هدف اصلی از تشکیل این شورا مشارکت هنرمندان در تصمیم گیری های تاتر استان و استفاده از خرد جمعی است. وی افزود: این شورا متشکل از افراد حقوقی و حقیقی خواهد بود تا با استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسانه به  تدابیر لازم در حوزه تئاتر بپردازد. از موسسات و آموزشگاههای مجاز تئاتر حمایت می کنیم. باباخانی در بخش دیگری از سخنانش به مبحث مراکز آموزش تئاتر اشاره کرد و گفت: به صورت جدی پیگیر تمرینات گروههای تئاتر در آموزشگاه های غیرمجاز هستیم و  با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد. رئیس اداره هنرهای نمایشی استان افزود: با توجه به سیاست های دولت از موسسات و آموزشگاهها مجاز حمایت می کنیم. وی از افراد علاقمند به فراگیری و فعالیت درعرصه درخواست کرد تا قبل از تشکیل گروه و انجام تمرینات مجوزهای قانونی لازم را اخذ نمایند. باباخانی تاکید کرد: مراکز مجاز آموزش تئاتر  ضمن رعایت قوانین در جذب هنرجو باید به صورت مستمر  در محل کار خود حضور  داشته باشند.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران