در حال بارگذاری ...
فرهنگ مهمترین اصل در حوزه شهری است

نشست مسئولین گروهای نمایشی شهرستان سبزوار با ریاست اداره هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی

محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به اتفاق رئیس اداره ارشاد شهرستان، حسینی پیشکسوت حوزه تئاتر استان و رئیس هنرهای نمایش های این شهر با شهردار سبزوار دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، شهردار سبزوار در این دیدار با تاکید بر اینکه مهمترین اصل در حوزه شهری توجه به مقوله فرهنگ است، گفت: شهرداری سبزوار در چارچوب قوانین و ضوابط از همه هنرمندان بومی حمایت و از هیچ کوششی برای ارتقای هنر آنان دریغ نخواهد کرد.

سیدعلی کوشکی با اشاره به ماندگاری فعالیت های فرهنگی و تاثیرگذاری آن، اظهار کرد: وسعت تاثیرگذاری فعالیت های حوزه های فرهنگی از فعالیت های فیزیکی بیشتر بوده و می تواند نتایج موثری را به ثمر برساند.

او با تاکید بر اینکه شهرداری سبزوار در سال گذشته به عنوان یکی از شهرهای برتر استان در حوزه فرهنگ انتخاب شد، گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری در فضای باز برای عموم شهروندان اجرا می شود که خوشبختانه با استقبال خوب آنان نیز مواجه بوده است.

وی همچنین افزود: اجرای برنامه های فرهنگی واجتماعی شهرداری بدون توجه به اصل رضایتمندی شهروندان امکان ماندگاری ندارد و مدیران فرهنگی شهرداری تمام اقدامات و کارهای خود را در راستای تلاش برای جلب رضایت مردم بکار گرفته اند.

شهردار سبزوار با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و دغدغه ایشان در این رابطه، تصریح کرد: امروزه دیگر فعالیت های شهرداری منوط به حوزه عمرانی و خدمات شهری نیست و توجه به حوزه فرهنگ به عنوان یک اصل مهم همه ابعاد را در برگرفته است.

کوشکی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت و همراهی اداره ارشاد سبزوار با مجموعه بزرگ شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، گفت: اداره شهر بدون مشارکت مردم غیر ممکن است و مشارکت نیز ضروریات مختلفی دارد که هنر و هنرمندان باید در ایجاد این لوازم به ما کمک کنند.

محمدرضا باباخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های شهرداری از هنرمندان این شهرستان، خواستار تداوم حمایت برای اعتلا و ارتقای هنر هنرمندان در حوزه های مختلف شد.

رضا شجاع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز از همراهی و حمایت شهرداری در خصوص اجرای برنامه فرهنگی و هنری در ایام نوروز و تابستان و همچنین حمایت از هنرمندان بومی این شهر قدردانی کرد.

گفتنی است در این دیدار محمد اکبری مسئول هنرهای نمایشی سبزوار و حسینی پیشکسوت حوزه تئاتر استان نیز  به بیان دیدگاه های خود در خصوص ارتقای کمی و کیفی حوزه فرهنگ و هنر پرداختند.

همچنین در این دیدار مقرر شد اداره ارشاد و شهرداری به منظور حمایت از هنرمندان سبزوار تفاهم نامه ای مشترک، پس از تهیه و تنظیم به امضا برسانند.




نظرات کاربران