در حال بارگذاری ...

۳۰۰۰ اجرا و ۳۸۵ تولید نمایش؛ در سطح استان خراسان رضوی

رئیس اداره هنرهای نمایشی استان آمار اجرای نمایش و میزان مخاطب در شش ماهه نخست سال ۹۸ را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، رئیس اداره هنرهای نمایشی آمار اجرای نمایش و میزان مخاطب در شش ماهه نخست سال ۹۸ در سطح استان را منتشر کرد.

محمدرضا باباخانی در این باره گفت: طی شش ماه نخست سال ۹۸، تعداد ۳۸۵ اثر نمایشی در سطح استان تولید شده است که در قالب قریب به ۳۰۰۰ اجرا به نمایش درآمده است. وی ضمن اشاره به رشد چشمگیر میزان مخاطب تئاتر گفت: تعداد ۲۵۳۲۳۰ تماشاچی  در شش ماه نخست امسال از نمایش ها دیدن کردند. باباخانی یادآور شد: یکی از اصلی ترین دستمایه های تولید نمایش در استان آموزه های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی است و گواه این ادعا، اجرای نمایش هایی با مضامین مذهبی از جمله نمایش های شب حادثه، بیکران ،و نمایش هایی با مضامین دفاع مقدس از جمله اجرای  نمایش های خون رقصه و حنانه و همچنین اجرای بیش از ده نمایش تعزیه خوانی است. باباخانی افزود: تعهد و میزان پایبندی هنرمندان عرصه نمایش استان در عملکرد آنها؛ و تولید تئاتر با مضامین ارزشی و انقلابی کاملا مشهودست و ساحت مقدس تئاتر با انتشار برخی مطالب پوچ و واهی خدشه دار نخواهد شد.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران