در حال بارگذاری ...
برگزاری همایش روسای انجمن هنرهای نمایشی ایران در مشهد

همایش روسای انجمن هنرهای نمایشی ایران در سالن کنفرانس هتل فردوسی مشهد برگزار شد

همایش روسای انجمن هنرهای نمایشی ایران در سالن کنفرانس هتل فردوسی مشهد درحال برگزاری است. حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در این همایش گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان ها باید روحیه مطالبه گری داشته باشند. وی گفت: برگزاری جشنواره باید مانند یک پازل منحصر به فرد باشد، در غیر این صورت بهتر است در هزینه ها صرفه جویی شود و هزینه‌های مالی در راستای حمایت از تولید با‌شد.

حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور  در این همایش گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان ها باید روحیه مطالبه گری داشته باشند. 

وی گفت: برگزاری جشنواره باید مانند یک پازل منحصر به فرد باشد، در غیر این صورت بهتر است در هزینه ها صرفه جویی شود و هزینه‌های مالی در راستای حمایت از تولید با‌شد.

در ادامه نشست حسین مسافر آستانه عضو هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی کشور با اشاره به اینکه ابعاد فرهنگی و اجتماعی تئاتر مغفول مانده است، افزود: عمدتا شنیدیم که تاتر یعنی اعتراض، معترضین را که نگاه می کنیم سواد بیشتری از سیاستمداران ندارند و توجه بیش از پیش به بعد سیاسی نمایش باعث می شود ابعاد دیگر تئاتر همچون بعد فرهنگی و اجتماعی آن مغفول بماند.

جواد مستخدمی عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن طی سخنانی با ذکر مصادیق بر اهمیت نظم مالی در فعالیت دفاتر انجمن هنرهای نمایشی ایران به عنوان گسترده ترین تشکل کشور در عرصه نمایش تاکید کرد.

علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال و سردبیر ایران تئاتر پیرامون نقش راهبردی و کاربردهای رسانه در توسعه تئاتر استان ها در همایش روسای انجمن هنرهای نمایشی ایران،گفت : با فعال کردن سایت های استانی مشکلات ، نیازها ، و گستردگی جامعه تئاتر را به مطالبه گری رسانه ای بدل کرده و از این طریق دستیابی به بسیاری اهداف استانی ، منطقه ای و ملی را برای تئاتر بستر سازی کنیم.
وی افزود: ایران تئاتر فقط سایت خبری نیست، مهمترین رسالت ایران تئاتر تولید محتواست. 

سعید اسدی عضو هیأت موسس انجمن هنرهای نمایشی ایران در ادامه همایش گفت: تولیدات تئاتری امروز ایران بخاطر آماتوریزم دچار مشکل شده است. 
وی با اشاره به مرز میان تولید حرفه‌ای و آماتور افزود: در ایران حرفه ای را معادل کسوت معنا می‌کنیم اما مهارت بیشتر به معنای حرفه‌ای بودن نیست.  و تولیدات آماتوری مناسک محور است و جشنواره های موسمی را درپی دارد. 
 اسدی بیان کرد: درانجمن هنرهای نمایشی به عنوان مهمترین تشکل تئاتر باید تفکر و اندیشه به سمت حرفه‌ای سازی هنرنمایش پیش برود.
وی گفت: اگر در حوزه فعالیت های جمعی بصورت نهادی عمل نکنیم، تداوم فعالیت که توسعه پایدار حاصل آن است  محقق نمی شود . از این منظر ظرفیت های بالقوه  انجمن هنرهای نمایشی هنوز ناشناخته است.

محمدعلی خبری در ادامه نشست با اشاره به اینکه مخاطب شناسی در هنر حلقه گمشده است بیان کرد: تاثیر هنرمند سالاری بر تئاتر ایران ، امروزه بسیار زیاد است و این امر تاحدی برجسته شده است که فرد اثر خود را در اولویت قرار می دهد. 
 خبری ضمن تاکید بر اینکه فعالیت خود را از تئاتر استان ها آغاز کرده است، گفت: اعضای انجمن های هنرهای نمایشی باید جایگاه تاثیر گذاری بر راهبردها را داشته باشند و اگر قرارباشد فرهنگ بواسطه تئاتر پویایی داشته باشد باید این جایگاه ایجاد و تثبیت شود.

در ادامه این همایش به بررسی طرح استقرار و تفاهم نامه های استانی انجمن هنرهای نمایشی ایران پرداخته شد.




نظرات کاربران