در حال بارگذاری ...

تئاتر مشهد منتظر «درخت سخنگو»

«درخت سخنگو» نام تئاتری است که این روزها توسط کارگردان جوان مشهدی درحال طی کردن مقدماتش است.

به گزارش ایران تئاتر، رسول مجرد کاهانی کارگردان تئاتر «درخت سخنگو» که درحال آماده سازی مراحل نمایش این تئاتر است، گفت: من به عنوان یک کارگردان اجتماعی سعی دارم در آثار خود به هنجارهای موجود اجتماعی بپردازم و با کشف موضوعات این هنجارها در قالب نمایش تئاتر به استحکام خانواده ها بپردازم.

وی افزود: نمایش یک تئاتر هدفمند می تواند به خنثی کردن رفتارهای نادرست زوجهای جوان کمک کند تا از طلاق های عاطفی جلوگیری شود.

کاهانی با اشاره به موضوع این تئاتر ادامه داد: درخت سخنگو در حقیقت ماجرای زندگی یک زوج جوان و شاغل است که در جریان مسائل اجتماعی، کاری و عاطفی دچار فاصله ای می شوند که به سمت طلاق عاطفی می رود که در شبهای اجرای این نمایش، علاقمندان می توانند به نتیجه این اثر برسند.

در ادامه این گفتگو، رامین رمضانی نویسنده تئاتر درخت سخنگو با بیان اینکه اجرای نمایش در سالن های تئاتر مشهد دچار کمبودهایی است، گفت: مشکلات مالی که امروزه دامن خانواده های ایرانی را گرفته، مانع اصلی استقبال نشدن یک تئاتر موثر از طرف خانواده هاست، هر تئاتری زمانی موفق است که بتواند نگاه مردم را جذب کند.

وی محتوای متن این اثر را در ایجاد تغییر زوجهای جوان برای داشتن یک زندگی مفید، اثربخش دانست و افزود: نمایشنامه درخت سخنگو برگرفته از داستان اسکندر در شاهنامه بوده و با هدف ایجاد تغییر در رفتارهای غلط زوجهای جوان، دور شدن از تعصبات مختلفی که مانع ایجاد تفاهم می شود و قضاوت نکردن مردم در موقعیت های گوناگون نوشته شده است.

رمضانی بیان کرد: با پرهیز از تعصبات شدید در خانواده ها می توانیم زودتر به تغییر برسیم و با این تغییر از طلاق جلوگیری کنیم.




نظرات کاربران