در حال بارگذاری ...

اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی «گام دوم»

نشست خبری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم در مشهد با هدف آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با ۴۰ سال فعالیتهای این نظام و همچنین تحقق اهداف پیش روی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد

به گزارش «ایران تئاتر» نشست خبری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم در مشهد با هدف آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با 40 سال فعالیتهای این نظام و همچنین تحقق اهداف پیش روی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد

جعفرمروارید روز چهارشنبه در نشست خبری آغاز فعالیت دبیرخانه اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم در مشهد گفت: این جشنواره با مشارکت بخشهای مختلف فرهنگی خراسان رضوی در مرداد سال آینده در مشهد برگزار می شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد:حمایت از تولید متون نمایشی ملی و اقتباس از کتب ادبیات ایران و جهان، بهره گیری از ابزار نمایش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی و کشف استعدادهای جوانان در کنار حضور چهره های ملی و صاحب سبک ایرانی از اهداف دیگر این جشنواره عنوان شده است.محورهای این جشنواره ادبیات پایداری و مقاومت، تاریخ نهضت اسلامی ایران، خانواده و سبک زندگی ایرانی، اسلامی و فرهنگ شهروندی، نظام سلطه و نهضتهای آزادی بخش جهان، دستاوردهای انقلاب، تاریخ اسلام و کودک و نوجوان است. 

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز خصوص این جشنواره 
گفت: شاید بتوان گفت این برنامه جزو اولین برنامه‌هایی است که از ابتدای برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری این حرکت همه دستگاه‌های مربوط، با مشارکت یکدیگر این حرکت را به پیش می‌برند. به خصوص این که از تشکل‌های مردم‌نهاد نیز استفاده شده و از ابتدای کار و در سیاست‌گذاری این حرکت مبارک در خدمت این عزیزان نیز بوده‌ایم و به عقیده بنده این حرکت نوید خوبی را برای یک برنامه منسجم و فراگیر خواهد داد.

ئیس شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره ملی «نمایش‌نامه‌نویسی اقتباسی گام دوم» با تاکید بر این که این حرکت در سطح ملی برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: همچنین از نمایندگان انجمن نمایش کشور در مجموعه این جشنواره حضور دارند و امیدواریم بتوانیم مشارکت همه نمایش‌نامه‌نویسان کشور را در این برنامه داشته باشیم.

چمی‌گو اضافه کرد: جایگاه مشهد، ادبا و هنرمندانی که در این شهر سرآمد هستند، از فردوسی و عطار تا شخصیت‌های دوران معاصر جایگاهی به حق است و جای آن است که این حرکت‌های نخبگانی هم از مشهد و خراسان آغاز شود که بحمدالله در جمع هنرمندان و نخبگان کشور نیز افراد برجسته‌ای را در این زمینه داریم.

چمی‌گو خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بیان شد، در همه محورهای جشنواره، کتب شاخص و بسیار خوبی داریم که امیدواریم این گام دوم را به خوبی برداریم و برای برداشتن گام بعدی آماده باشیم. لذا گام بعدی که همه همکاران در شورای سیاست‌گذاری بر آن اصرار و تاکید داشتند تا حتما رخ دهد، تولید این نمایش‌نامه‌ها و نمایش‌ها است و اگر این کار صورت نگیرد، قطعا هدف اصلی که به واقع استفاده از هنر نمایش برای ترویج فرهنگ دینی، ایرانی و اسلامی ما در سطح جامعه است، محقق نخواهد شد و همه تلاش ما این است که این گام را به درستی و محکم با کمک هنرمندان در سطح کشور برداریم. 




نظرات کاربران