در حال بارگذاری ...
هم زمان با دهه ادب و حماسه در مشهد

نمایش «بازی نامه باستان» در آرامگاه فردوسی اجراشد

نمایش «بازی نامه باستان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری دهه حماسه ایران اسلامی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان رضوی، نمایش «بازی نامه باستان» نوشته و کارگردانی رضا صابری جهت اجرا در دهه حماسه ایران اسلامی آماده شد و از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در آرامگاه فردوسی به روی صحنه رفت.      

این نمایش، روایتی از زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی و نگارش شاهنامه است که با سبک و سیاق اسطوره‌ای تنظیم شده و  به مدت 1 ساعت مخاطب را با خود همراه می‌کند.

«بازی نامه باستان» قبلا پیشینه اجرای سالنی در شهر‌های مختلفی، چون اهواز، اصفهان، تهران ، مشهد را داشته ، و با یک بازسازی دوباره و مناسب‌سازی جهت اجرا در فضای باز اجرا شد.

این  نمایش با روایتی هنرمندانه پیرامون شاهنامه و حماسه‌سرایی بوده و بخشی از نمایش نیز به داستان رستم و سهراب اختصاص دارد.

«بازی نامه باستان» با استفاده از عناصر جذاب نورپردازی و ویدیومپینگ  اجراشد و همچون دیگر نمایش‌های اسطوره‌ای، ریتم و موسیقی خاص خود را داشته و در اجرای آن از ضرب و موسیقی زورخانه‌ای استفاده شد. حضور ۳۰ بازیگر در نمایش بازی‌نامه باستان  و تلفیقی از بازیگران قدیمی و جدید تئاتر مشهد یکی از نقاط قوت این نمایش است.

اجرا روی پلکان آرامگاه فردوسی، ابهت خاصی به این نمایش بخشید و از این جهت می‌توان گفت اجرای نمایش در فضاهای باز از جمله آرامگاه فردوسی اتفاق خوبی برای تئاتر مشهد است.

گفتنی ست بازی نامه باستان» با هدف شناسایی شخصیت و جایگاه فردوسی و اثر شاهنامه به منظور اجرا در دهه حماسه ایران اسلامی به سفارش شهرداری مشهد آماده و اجرا شد

سایر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از :

تهیه کننده : محمد برومند

مشاور کارگردان :راضیه ایرانی

دستیار کارگردان :کریم جشنی

بازیگران :غلامرضا عارف نژاد شاهپور ترکمنی سرابی کریم جشنی سعید ملک نژاد مسعود مهرگان مجتبی احمدی مهدی تقی زاده مهدی وحیدی سعید نظریان مسعود باجگیران ساناز هاشمی سمانه حسینی علی صدایی حبیب جوانبخت ابراهیم سعدی هادی قلیچی پور مجید پهلوان محمد صادق سعدی

منشی صحنه   :سمانه حسینی

مدیر صحنه : سارا مروی نیا

گروه موسیقی : علی پور عطایی هادی کسایی حسین صداقت فاروق فقیری رشید طاهری کوروش تیموری ساسان امیری علیرضا برادران عرفان پارسا مهسا زینلی تکتم رمضانی ندا تقدیریان تارا کمر پور ترنم تولایی سنا خیر آبادی فائزه شهرکی

گروه همخوان : سمیه صدیقی عادله حسینی ندا برات زاده یادگار فاطمه منصوری الناز قندهاری فاطمه فاکهی معصومه سجادی

طراح گریم : حجت خاکپور آناهیتا موسوی

مجریان گریم : کمیل خاکپور روح الله صبور براتی میترا دولت خواه شیروان

طراح نور : بهروز نیک نام

دستیار نور : امیر حسین اربابی

طراح لباس :جواد همایونی

طراح پوستر و بروشور : احسان مهدوی،سروش حیدری

  

 




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است
در نشست خبری نمایش مطرح شد

«رورانس»؛ یک نقد اجتماعی است

نوید اسدیان که پس از چند سال دوری از عرصه تئاتر، نمایش «رورانس» را در مشهد روی صحنه آورده است، در نشستی خبری، تاکید کرد این اثر اجرایی که یک نقد اجتماعی به شمار می‌‌رود، برای او به مثابه یک چالش و ریسک بزرگ بوده است.

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران