از تاریخ
 تا تاریخ
 
نمایش «خنکای ختم خاطره » در تماشاخانه اشراق به روی صحنه می‌رود.

«خنکای ختم خاطره» روی صحنه «اشراق»
نمایش «خنکای ختم خاطره » در تماشاخانه اشراق به روی صحنه می‌رود.

«خنکای ختم خاطره» روی صحنه «اشراق»

به گزارش ایران تئاتر نمایش «خنکای ختم خاطره» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی ایمان رمضانی خرداد ۹۸ (ساعت ۲۰) در تماشاخانه اشراق به روی صحنه می‌رود.

به بهانه برگزاری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی افتباسی در مشهد

ضرورت درام در زمانی که نویسنده یتیم ابدی است
به بهانه برگزاری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی افتباسی در مشهد

ضرورت درام در زمانی که نویسنده یتیم ابدی است

چقدر دشوار است از ضرورت چیزی سخن بگویی که بدیهی است. دشوار است، چون آن قدر تکرار شده که کلیشه ای و نخ نما می نمایاند. و در این وقت است که می فهمی: «کلمات و واژه ها عجیب ...

درباره ظرفیت‌های محتوایی اثر بزرگ حکیم فردوسی در تئاتر

بود و نبود‌های شاهنامه در تئاتر مشهد
درباره ظرفیت‌های محتوایی اثر بزرگ حکیم فردوسی در تئاتر

بود و نبود‌های شاهنامه در تئاتر مشهد

شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهکار حماسی زبان فارسی و بزرگ ترین سند هویت ایرانیان است که مشتمل بر حماسه ها، رشادت ها، دلاوری ها و جان فشانی ها و نیز ...

گفتگو با رضا صابری، نمایشنامه­ نویس و کارگردان برجسته تئاتر کشور پیرامون تئاتر ملی

مردم صاحب اصلی هنرهای نمایشی هستند
گفتگو با رضا صابری، نمایشنامه­ نویس و کارگردان برجسته تئاتر کشور پیرامون تئاتر ملی

مردم صاحب اصلی هنرهای نمایشی هستند

«تئاتر ملی» از واژهای ترکیبی است که از سوی هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور، تعاریف و دیدگاه­ های مختلف بسیاری ارائه می­‌شود که هر یک می­‌تواند بخشی از زوایای پنهان ...

تئاتر مشهد؛ تنها نماینده ایران در ترکیه

تئاتر مشهد؛ تنها نماینده ایران در ترکیه

«معجزه دوستی» اثر کمپانی تئاتر سیمرغ با حضور هنرمندان مشهدی در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان بورسای ترکیه؛ به‌عنوان تنها گروه از میان ...

فلسفه موراکامی در «سوشا»

فلسفه موراکامی در «سوشا»

متفاوت بودن، ویژگی اصلی نمایش «سوشا»ست. این نمایشِ اقتباسی با قالب فانتزی و نشانه‌های سورئالیستی (فراواقع‌گرایی) خودش، مخاطب را به دنیایی غیرواقعی با لایه‌های ...