در حال بارگذاری ...

چهار تغییر در چهار نمایش مشهد برای فجر 94

تئاتر خراسان رضوی: چهار نمایش «شرم و دغدغه» ، «تب سرد روی پیشانی داغ» ، «حسن کچل» و «تاریکی» با تغییر یک بازیگر، خود را برای فجر امسال آماده می کنند.

کوروش شاهونه به «شرم و دغدغه» پیوست

بازیگر نمایش «شرم و دغدغه» که خود را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آماده می کند، تغییر کرد.
کوروش شاهونه بازیگر توانای تئاتر کشور جایگزین محسن محمدی در نمایش «شرم و دغدغه» شد که به دلیل گرفتاری های درسی نتوانست فعالیت خود را با این نمایش ادامه دهد.
کوروش شاهونه که با درخشش خود در نمایش «آش سرخ پشت پا» به کارگردانی مانی ارمغان مورد تحسین و توجه اهالی تئاتر مشهد قرار گرفت، دومین همکاری خود را با هنرمندان تئاتر خراسان رضوی با نمایش «شرم و دغدغه» ادامه می دهد.
او  که ساکن تهران است، نمایش هایی چون «تربت آستان» به کارگردانی صادق عاشورپور، «پهلوانی گم شده» به کارگردانی صادق عاشورپور، «مکبث» به کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی، «بهشت با طعم چای تلخ» به کارگردانی خسرو امیری، «آن صبح ها که سرنوشت ما نوشت» به کارگردانی خسرو امیری، «بابا لنگ دراز» به کارگردانی زری اماد و «خانه مات» به کارگردانی علی یاآذرلو،  «شبی از شب های عباس» به کارگردانی علی یاآذرلو، «بدشانس ترین آدم روی زمین» به کارگردانی محمد عبدی و «ماه و مه» به کارگردانی حمید رضا بنایی را در کارنامه  هنری خود دارد.
همچنین امیر محمد فرمان و شهریار عرفانی به گروه کارگردانی نمایش راه یافتند.
نمایش «شرم و دغدغه» در هفته آینده در قالب جشنواره تئاتر استانی فجر روی صحنه خواهد رفت و ادامه اجراهای خود را در دهه اول بهمن ماه در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه می دهد.
در این نمایش که کاری از گروه تئاتر لال می باشد، محمد رضا صولتی، الهه پژوهی، فائزه علی آبادی و کوروش شاهونه به ایفای نقش می پردازند.

ندا اسدی به «تب سرد رو پیشانی داغ» پیوست

ندا اسدی بازیگر گزیده کار تئاتر مشهد به نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» پیوست.
ندا اسدی بازیگر تئاتر مشهد به جای سحر محمودیان بازیگر نقش شیما در نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» به کارگردانی مهدی ضیاءچمنی شد.
بنا بر این گزارش؛ ندا اسدی سال گذشته با نمایش «نمایشگاه لودلو» به کارگردانی مهدی ضیاء چمنی در جشنواره تئاتر فجر همبازی مهسا غفوریان شد. نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» سومین همکاری ندا اسدی با مهدی ضیاء چمنی است. او چند سال پیش در نمایش «پلاستیک فریزر» ضیاء چمنی بازی کرده بود. همچنین سحر محمودیان در جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی توانست رتبه دوم بازیگری زن را برای نمایش های «تب سرد روی پیشانی داغ» و «اتاق انتظار» از آن خود کند.
همچنین از دیگر تغییرات نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» می توان به اضافه شدن عاطفه برومند به عنوان مسئول روابط بین الملل اشاره کرد.
به گفته کارگردان نمایش؛ «تب سرد روی پیشانی داغ» در هفته آینده اجراهای عمومی خود را در مشهد آغاز خواهد کرد و چند اجرا در جشنواره تئاتر فجر استانی خواهد داشت و بعد از آن به تهران سفر خواهد کرد تا اجراهای خود را در نیمه اول بهمن ماه در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر انجام دهد.

حسن کچل تغییر کرد

بازیگر نقش حسن کچل در نمایش «حسن کچل» به کارگردانی منصور جهانبخش و تهیه کنندگی عباس جانفدا تغیر کرد.
جلال شهبازنژاد جایگزین تارخ اردشیری برای ایفای نقش حسن کچل شد.
بنا براین گزارش، در جشنواره تئاتر فجر امسال خسرو نایبی فر، مهدی احمدی و علی صدایی به جای علی عشقی، افرین ربانی و بهراز بهنود هنرنمایی می کنند.
نمایش «حسن کچل» از گروه تئاتر هامش از ۲۰ دی ماه (ساعت نوزده) تا ۱۵ بهمن ماه ۹۴ (ساعت ۱۹) در تالار هلال احمر مشهد روی صحنه می روند. این نمایش روزهای زوج نمایش روی صحنه می رود. همچنین پنجشنبه ها و جمعه های هر هفته در ساعت ۱۸ اجرا می شود. این نمایش در هفته آینده در جشنواره تئاتر فجر استانی در مشهد و نیز نیمه دوم بهمن ماه در بخش مرور در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می رود.

بازیگر «تاریکی» تغییر کرد

بازیگر نمایش «تاریکی» به نویسندگی علی حاتمی نژاد و رئوف دشتی و طراحی و کارگردانی عبدا… برجسته تغییر کرد.
به گزارش «پایگاه تخصصی اطلاع رسانی مشهدتئاتر»؛ سعید صادقی که در جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی رتبه دوم بازیگری را کسب کرده بود، جایگزین علی رضا رواندل شد.
رواندل به خواسته کارگردان نمایش به خاطر درگیری های تحصیلی اش در مقطع کارشناسی ارشد از این به بعد به عنوان مشاور کارگردان ،گروه تئاتر «تاریکی» را همراهی خواهد کرد.
بنا بر این گزارش؛ نمایش «تاریکی» به دلیل نبود سالن مناسب برای اجرای این نمایش و نیز قوانین اجرا نمایش های بخش تازه های تئاتر ایران در فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نتوانست در جدول زمان بندی دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در مشهد قرار گیرد.
این نمایش از گروه تئاتر کربن نماینده تئاتر خراسان رضوی در بخش تازه های تئاتر ایران سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر می باشد که در نیمه اول بهمن ماه در یکی از سالن های تئاتر تهران روی صحنه می رود.
در نمایش «تاریکی» محمد رضا صولتی، سعید صادقی، مسعود عقلی، ندا محمدی، امیرحسین رضازاده و محمد جهانپا به ایفای نقش می پردازند و علیرضا رواندل(مشاور کارگردان)، حسین اکبرپور(دستیار کارگردان)، حمید حاتمی نژاد(آهنگساز)، عبدا… برجسته(طراح صحنه)، منا بارانی(طراح لباس)، محمود کریمی(طراح نور)، سمیه ارقبایی(طراح گریم)، شهاب افتخاری(مهندس فنی دکور)، حمید جانباز(مدیر تبلیغات)، مهدی عقیقی(مدیر تولید)، زهرا دباغیان(منشی صحنه)، پویا غازی(مدیر صحنه)، محمد وفازاده و امین رضایی(دستیاران صحنه)، فائزه علی آبادی (عکاس)، سعید ملتجی(ساخت فیلم) و محمد جواد عبدی(روابط عمومی) فعالیت می کنند.

گفتنی است؛ دومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی با حضور ۱۱ اثر از تهران، گرگان، آمل، مشهد و کشــور آذربایجان از ۲۶ تا ۳۰ دی ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.

 




نظرات کاربران