در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر:

سالن‌های تئاتر مشهد مملو از تماشاگر است

عبدالله برجسته، کارگردان نمایش «تاریکی» که نمایشش در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر پذیرفته شده، گفت: اگرچه این روزها اوضاع اقتصادی مردم خیلی خوب نیست اما سالن‌های تئاتر در مشهد پرمخاطب است.

«تاریکی» درباره زندگی نادرشاه افشار است، در واقع نمایشنامه در کنار نگاهی تاریخی به زندگی نادرشاه، سفر تخیلی هم به زمانه او دارد. یعنی بخشی از روایت اتفاقات واقعی‌ست و بخش دیگر زاده تخیل نویسنده است. علی حاتمی‌نژاد و رئوف دشتی، نویسندگان نمایشنامه «تاریکی»، نگارش این متن را خردادماه امسال به پایان رساندند.

برجسته گفت: دلیل انتخاب این متن هم به دلیل حضور نادرشاه افشار در خراسان و هم به دلیل زندگی دراماتیک نادرشاه در سال‌های پایانی عمرش است.

برجسته درباره شیوه اجرایی این نمایش گفت: این نمایش به شیوه دوسویه اجرا می‌شود. در اجرای نمایش تلاش کرده‌ایم که استیلیزه کار کنیم و در عین حال از فضای رئالیستی خارج شویم که فضای زمانه و زندگی نادرشاه و فضای نمایش به خوبی ساخته شود. بازیگران این نمایش، محمدرضا صولتی، محمد جهان‌پا، علیرضا روان‌دل، مسعود عقلی، ندا محمدی و امیرحسین رضازاده هستند.

برجسته با اشاره به استقبال مخاطبان از تئاتر در مشهد گفت: ما در مشهد 4 سالن در نقاط مختلف شهر داریم که همواره اجرا دارند. البته یکی  دو سالی بیش‌تر نیست که این سیاست از سوی اهالی تئاتر در مشهد با همکاری مسئولان برنامه‌ریزی شده که سالن‌ها خالی از نمایش نباشند. مردم هم از این اجراها استقبال می‌کنند، اگرچه این روزها اوضاع اقتصادی مردم خیلی خوب نیست اما سالن‌های تئاتر در مشهد پرمخاطب است.




نظرات کاربران