یادداشت آرش خیرآبادی بازآفرینی یا اقتباس چیست و چه تفاوتی با بازنویسی دارد؟ کلمهی «قبس» به معنای «پارهی آتش» است. قبس، شعلهای ست که از آتش اصلی وام میگیرند و با شراره و اخگر یا لمعه، تفاوت دارد. تصور کنید که کسی میخواهد شمعی برافروزد. ...
درباره ظرفیتهای محتوایی اثر بزرگ حکیم فردوسی در تئاتر بود و نبودهای شاهنامه در تئاتر مشهد شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهکار حماسی زبان فارسی و بزرگ ترین سند هویت ایرانیان است که مشتمل بر حماسه ها، رشادت ها، دلاوری ها و جان فشانی ها و نیز ...
گزارشی از روندِ شکلگیریی بیست و هشتمین جشنوارهی تئاترِ خراسان رضوی [رضوان] بیست و هشتمین جشنوارهی تئاتر خراسان رضوی در یک نگاه به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین جشنوارهی تآتر خراسان رضوی، آرش خیرآبادی، دبیر جشنواره، گزارشی از روندِ شکلگیریی جشنوارهی رضوان منتشر کرد.
همزمان با قرار گرفتن در آستانهی بیست و هشتمین جشنوارهی تئاتر استان خراسان رضوی دور جدید فعالیتهای رسانهای در انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی ایران تئاتر- آرش خیرآبادی، رییس جدید انجمن هنرهای نمایشیی استان خراسان رضوی، یادداشتی را برای آغازِ فعالیتهای رسانهای در دورهی مسوولیتاش، منتشر کرد.
مخاطب در نمایشنامه خوانی یاداشت علیرضا اسدی، عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی به بهانه برگزاری سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد
آرش خیرآبادی نویسنده نمایشنامه «راز روزبه»: سلمانِ پارسی، شخصیتِ برآمده از دلِ روزبه است آرش خیرآبادی نویسنده نمایشنامه «راز روزبه» از ویژگی ها محتوای اثر خود گفت.
یاداشت علیرضا اسدی مخاطب در نمایشنامه خوانی یاداشت علیرضا اسدی، عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی به بهانه برگزاری سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد
مونولوگی تراژیک در رثای وضعیتی کُمیک نگاهی به وضعیت نقد در تآتر خراسان آرش خیرآبادی: منتقد، نمایشنامهنویس و مدرس تآتر. موجودی منقرض شده، روزی، روزگاری در تآتر خراسان، حضور داشت. دایناسوری بود عظیمالجثه که ظاهر خشن، پوستِ ...
داوود کیانیان؛ چرا در مشهد انجمن تئاتر کودک و نوجوان نداریم؟ یاداشت داوود کیانیان در ارتباط با ضرورت ایجاد انجمن نمایش کودک و نوجوان در شهر مشهد