در حال بارگذاری ...
بیست و هفتمین دوره؛

جشنواره تئاتر استانی نفرات برتر خود را شناخت

محمدجواد عبدی - بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. 

محمدجواد عبدی - بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. 

به گزارش تئاتر خراسان رضوی، شامگاه گذشته نتایج بیست و هفتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در سالن اصلی تئاتر مشهد اعلام شد که این نتایج به شرح زیر است.

سجاد انتظاری، محمد واحدی و مهدی مصباحی به عنوان هیات داوران مسابقه عکاسی تئاتر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، برگزیدگان مسابقه عکاسی این جشنواره را معرفی کردند که در این قسمت صابر سینی‌چی رتبه اول، سید الهه قاسمی رتبه دوم و نگین اسدی رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین سعید تشکری، آرش خیرآبادی و حمید قلعه‌ای به  عنوان هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، برگزیدگان این بخش را معرفی کردند که در این قسمت آرزو شیخی برای نمایشنامه «سوشا» و شاپور ترکمن‌سرابی برای نمایشنامه «حدیث یک پیاله نادعلی و آجیل مشکل‌گشا» برگزیده شدند.

در این جشنواره نمایشنامه «خاطرات هیچکس» نوشته صالح کامرانی، نمایشنامه «درخت» نوشته کامران سعادت، نمایشنامه «شراب غاز» نوشته حسین دیسفانی و نمایشنامه «آتانازی توسط نوتریپولا» نوشته کمیل خطیب آثار قابل تقدیر و حمایت برای چاپ معرفی شدند.

در بخش تجربه‌های نو بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی که توسط عباس جانفدا، امیر بشیری و فرشید تمری داوری شده است در بخش طراحی لباس زهرا محسن بیگی برای نمایش «هتل ایران»، در بخش موسیقی گروه موسیقی نمایش «هتل ایران»، در بخش طراحی صحنه مسعود صفری برای نمایش «مالی‌ سوئینی» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

همچنین در این بخش شیرین محمودی برای بازی در نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به عنوان برگزیده معرفی شد و از سارا امیدوار برای بازی در نمایش «مالی سوئینی» تقدیر شد و در بخش بازیگر مرد صادق کابلی برای بازی در نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به عنوان برگزیده  معرفی شده و از محمدعلی نیازپور برای بازی در نمایش «هتل ایران» تقدیر شد.

در این بخش از احمدرضا قنادان بازیگر نمایش «جایی دیگر» به عنوان بازیگر نوجوان تقدیر شد و در قسمت نویسندگی به دلیل عدم شرکت نویسندگان بومی، هیات داوران در این بخش انتخابی نداشت و از احسان روحی به خاطر اعتماد به گروه‌های جوان تقدیر کرد.

در قسمت کارگردانی در این بخش نیز مصطفی نصیری و مسعود زرگران برای کارگردانی نمایش «اعترافاتی درباره زنان» برگزیده شدند و از جلال شعبانی برای کارگردانی نمایش «هتل ایران» تقدیر به عمل آمد.

هیات داوران نیز از حامد یزدی و نوشین نوروززاده به خاطر حضور در آثار کارگردانان جوان تقدیر و تشکر کرد.

در بخش برترین طراح پوستر و بروشور هیات داوران نیز سروش حیدری را برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «قرمز+ یه عالمه سفید» معرفی کردند.

در بخش برترین آهنگساز هیات داوران آرمان پارسیان را برای آهنگسازی نمایش «قرمز+ یه عالمه سفید» معرفی کردند.

هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی، در بخش طراح لباس «محبوبه سلطانی » را برای طراحی لباس نمایش «سورنا» معرفی کردند.

همچنین در بخش بهترین طراحی صحنه هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی، مهسا غفوریان را برای طراحی صحنه نمایش «حذفیات» به عنوان برگزیده معرفی کردند و از کوروش خلیلی‌پور برای طراح صحنه نمایش «گوشت قرمز» تقدیر به عمل آمد.

هیات داوران در بخش بازیگری مرد نیز محمد جهانپا و وحید عباسی را برای بازی در نمایش «سورنا» مشترکا به عنوان رتبه اول معرفی کردند و صدرا یوسفی و رضا حسینی برای بازی در نمایش «گوشت قرمز» مشترکا رتبه دوم را کسب کردند و همچنین احسان دبیر برای بازی در نمایش «سورنا» و مجتبی علیزاده برای بازی در نمایش «آندوگونه» رتبه سوم را مشترکا به دست آوردند.

در بخش بازیگران خردسال نیزبا اهدای لوح تقدیر به شان‌آ ابوبکری و آرتا بندیانی برای بازی در نمایش «گوشت قرمز» تجلیل به عمل آمد.

و با اهدای لوح تقدیر نیز به گروه بازیگران نمایش «صدای سکوت» نیز تقدیر شد.

هیات داوران در بخش برترین بازیگران زن نیز مهسا غفوریان را برای بازی در نمایش «حذفیات» به عنوان رتبه اول، گل‌آرا غفرانی برای بازی در نمایش «حذفیات» و مهسا اکبرپور برای بازی در نمایش «گوشت قرمز» مشترکا رتبه دوم و همچنین میترا بابایی برای بازی در نمایش «شاکو» و سعیده جانقربانیان را برای بازی در نمایش «تخت‌های روان» مشترکا رتبه سوم معرفی کردند.

در بخش نویسندگان نیز هیات داوران مهدی ضیاچمنی را برای نمایش «حذفیات» به عنوان رتبه اول، امین رضایی‌اردانی را برای نمایش «سورنا» به عنوان رتبه دوم و مهسا غفوریان را برای نمایش «گوشت قرمز» به عنوان رتبه سوم معرفی کردند.

همچنین در این جشنواره از شادی غفوریان برای نگارش نمایش «تخت‌های روان» تقدیر به عمل آمد.

هیات داوران نیز در بخش کارگردانی نیز امین رضایی‌اردانی را  برای نمایش «سورنا» به عنوان رتبه اول، مهدی ضیا چمنی را برای نمایش «حذفیات» به عنوان رتبه دوم و احسان عاقل را برای نمایش «صدای سکوت» به عنوان رتبه سوم معرفی کردند.

نمایش‌  «حذفیات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیا چمنی و نمایش «سورنا» به نویسندگی و کارگردانی امین رضایی ‌اردانی با انتخاب هیات داوران بیست و هفتمین جشنوراه تئاتر خراسان رضوی، به دبیر خانه سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.




نظرات کاربران